Yaşar Kemal'i okumak toplumla yüzleşmek gibi gerçekten. Yıllar geçse de bir şekilde düzeni kimsenin değişterememiş olması çok üzücü. Anadolu'daki bazı gerçekleri yüzümüze bir tokat gibi çarpıyor.
9 yaşındaki Hasana nasıl annesini öldürttüklerini ve bu süreci okuyoruz. Okurken çok sinirlendim. Esme güzel diye kaçırıp zorla evlenmiş adam yetmemiş gibi birde sevdiği adam olan kadına sahip olmak için erkekliğini kullanmış. Ama ağam öldürülünce suçlu hemen Esme.
Bu köhne saltanatlar bitmediği sürece kimseye huzur yok. Küçücük çocuğun beynini abuk subuk şeylerle doldurup, kendi cesaret edemedikleri şeyleri yaptırmaya çalışmaları inanılır gibi değil. Türlü hurafelerle akıl bulandırıp, dedikodu makinesi gibi her dakika yalanlarla gencecik bir kadının ölümüne ve küçücük bir çocuğun hayatına mal olmak...
Evet kanınız yerde kalmayacak, rahat olun. Bu bakış açısı değişmediği sürece toplumun gelişme imkanı yok gerçekten. Toplumsal olayları bilinç akışı tekniğiyle Yaşar Kemal'den okumak beni ziyadesiyle tatmin etti diyebilirim.
Yılanı ÖldürselerYaşar Kemal