Antik Yunan filozoflarından Epikür, "Benim olduğum yerde ölüm yok; ölümün olduğu yerde ben yokumOnun için ölüm bana bir şey ifade etmiyor," diyerek ölüm olgusunu mantığa indirgemek istemiş. Ama ölüm korkusunu bilinç düzeyinde bir mantıkla bir yana itivermek, aslında bilinçaltında yaşanan bir anksiyeteyi yadsıma çabalarının dile getirilişi olamaz mı? Bacchilides (İÖ 5), "Bir ölümlü için ölümlerin en zoru, gelecekte onu bekleyen kendi ölümüdür," diyor. Bir İngiliz atasözü de şöyle der: "Ölüm, insanı ya çok erken ya da çok geç bulur.”
Edebiyat
·
223 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.