“Eros, Platon'da philosophos, erdemin dostu adını alır. Filozof bir dost, bir aşıktır.”
...
“Vurgulu anlamıyla düşünmek, ancak Eros'la artırılabilir. Düşünebilmek için bir dost, bir aşık olmuş olmak gereklidir. Eros olmadan düşünce bütün canlılığını, bütün huzursuzluğunu kaybederek tekrara düşer, gerici bir hal alır. Eros atopik bir duyulan arzuyla düşünceyi cesaretlendirir.”
(S.54)
Alıntısında Koreli düşünür Byung-Chul Han, Eros’u tanımlar.
Eros'un Istırabı ise yeni çağın gelişen tüketim kültürünün bireyin öncelikle özgürlüğün kölesi olarak kendisini sömürüp, tüketerek nasıl hem kurban hem de faili olduğunu, sanatsal ve entelektüel duyuyu besleyen hayal gücünün bilgi denizinin ve ışığının altında yitirilmesinin sonucunda; aşkın bir başkasında yeniden varolma halinden sıyrılıp kendisini incitecek her durumda inisiyatif sahibi, kontrolü elinde tutan narsistlige varışını, erotizmin pornoya evrilmesini, Erostan uzaklaşıp nasıl depresyonun içine dalışını bizi dürtükleyerek kenara çekip izlettiriyor.
Bu durum huzursuzluk verici.
“Ölümün negatifliğinin boyun eğdiği pozitif toplum, tek derdi ‘süreksizlik içinde sağ kalmayı güvence altına almak’ olan çıplak yaşamın toplumudur. Bu bir köle yaşamıdır.” (s.32)
Bilgi çağının içindeki gürültünün içinde birey ve toplum olarak nasıl eksilip, yitirildiğimizi gözlerimizi kapatıp görmemizi ve işitmemizi sağlayan konsantre bir kaynak olduğunu düşünüyorum.
Görebilmek için gözlerimizi kapatmaya, işitebilmek için sessizliğe ihtiyacımız var.
Kitabın tamamını alıntılayabilirdim, bazı bölümleri zihni esneten, inanılmaz keyifliydi ancak okumanızı tavsiye ederim. Aşağıya ilginizi çekebilecek bir kaç alıntı bırakıyorum.
Zihninize ve ruhunuza dokunan ışık tutan keyifli okumalar yaptığınız güzel günler dilerim...
》《
“Aşk bir imkan değildir, bizim insiyatifimize bağlı değildir, bir temeli yoktur, bize aniden gelir ve bizi incitir.”
》《
"Beni seven seni severek kendimi sende, beni düşünen sende tekrar buluyorum ve kendimden vazgeçtikten sonra, beni muhafaza eden sende kendimi tekrar geri kazanıyorum."
》《
“Enformasyon yığılması dünyadaki bilgi yitimini, gürültü seviyesini iyice arttırır. Düşünce sessizliği gerektirir. Sessizlik içinde gerçekleştirilen bir keşif seferidir düşünmek.
Teorinin bugünkü krizinin, edebiyatın ve sanatın pek çok ortak noktası vardır.”