·384 syf.··Beğendi
···Okunma: 16 Temmuz 2023 15:10 Merhaba öncelikle şunu söylemek istiyorum dahice bir kurgu olmuş. Feminist distopya olarak geçiyor türü. Anlatımını biraz sevmedim çünkü bu anı konuşurken biranda geçmiş ana dönüveriyor ve anlayamıyorsunuz bahsettiği olayı. Yavaş yavaş sindirerek okumak gerek diye düşünüyorum. Konusu ise çok çok ilerde radyasyon ve yeni yaşam koşulları nedeni ile kısırlaşmış bir toplumda bir anda darbe gibi bir şey oluyor ve askeri yönetim başlıyor. Bütün kadınların banka hesapları donduruluyor. kast sistemi uygulanarak kadınları belirli gruplara ayırarak doğurgan olanları üst dereceli komutanlara hibe ediyorlar ve bunlara damızlık deniyor. Bu dünya da ilişkiye girmek bir görev gibi yapılıyor ruhsuz ve duygusuz bir şekilde. Kadınların hiç nir şekilde özgürlükleri ve hakları yok. Hatta isimleri bile yok. Onlara ait oldukları adamların isimleri ile sesleniyorlar. Gleninki veya fredinki şeklinde. Bize romanı anlatan kahraman ise o dönem evli ve bir kızı var. Eşinin ikinci evliliği olduğu için ikinci evlilikleri hak görmüyorlar ve kadını da damızlık olarak alıyorlar. Rütbesiz erkekleri ve yaşlı halkı ise kolonilere sürüyorlar. Tüm bu süreci başta da belirttiğim gibi geçmişe ve günümüze döne döne anlatıyor bize kahraman. Aslında kadınların olmadığı gibi erkeklerinde pek fazla hakları yok. Mesela evlenmek için belirli dereceye gelmeleri gerekiyor. Çocuk sahibi olunca rütbe atlıyorlar vs. Sıkı kuralların hakim olduğu bir dünyayı seriyor yazar bize. Geçmişte ve bugünde kadınların metalaştırıldığı ve bir adım geride görüldüğü hep aşikar. Bunun sonu olmadığını bir kere daha anlatıyor yazar.
En değinmek istediğim şey ise kitap aniden bitti. Başından beri kadın hamile kalacak mı kurtulacak mı ne olacak diye merak ederken bir anda bitiverdi. Sabah uyandığımda sanki hala kitaba devam edecekmişim hissi oluştu. Ve hala acaba devam kitabı mı var diye düşünüyorum. Sanırım sonunu bize bıraktı yazar. Birde filmi olduğunu öğrendim en kısa zamanda izlemeyi düşünüyorum.