"Bu dünya böyledir," diyordu."Sular hendeğine dolar. İnsanlar doğar ölür, gün doğar batar. Ağaçlar büyür çürür. Sular akar, bulut ağar. Ağayı öldürürsün, ağa gelir yerine. Bir daha öldürürsün, bir daha gelir."
Kitap boyunca Memedin bu düzene karşı ne yapsam boş elimden bir şey gelmez düşüncesini nasıl değiştiğini görmüş olduk. Seyran ve Memed aşkı nasıl devam edecek merak ediyorum. Cumhuriyet ve Osmanlı geçişlerini gördük bu kitapta farklı olarak. Keşke emekçinin, işçinin mazlumun ezildiği her düzende bir İnce Memed olsa ya da herkes birlik olsa bir kurtarıcı beklemeden hakkı olanı istese... Kitabın son sayfaları olmasa çok üzülecektim büyük bir rahatlama geldi. İnce Memed ondan bekleneni yapmayınca köylünün hatta Koca Osman'ın, Seyran'ın bile ona gücenmesine dayanamadı yine aldı eline silahı bakalım şimdi kim gelecek... Hükümet destekli, cahil köylü adamı olan ve arkası daha sağlam biri gelir yine düşünüyorum İnce Memed 3 seriye biraz ara vereceğim diyorum bir yandan merak ediyorum du bakali ne olacak