Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

184 syf.
7/10 puan verdi
Muhtelif 1
Muhtelif 1
Altay Cem Meriç
Altay Cem Meriç
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki kitabın yazarına nötr bir şekildeyim hatta bir zaman kitabın yazarı kendisini eleştirdiğim için beni Twitter'da engellemişti sonra engelimi kaldırdı aramızda öyle bir olay da yaşanmıştı. Kitap isminden de anlaşılacağı üzere ateist, deist, agnostiklerin sorularına cevap bulma mahiyetinde bir seri olacağını ve bu serinin ilk kitabı olduğunu gösteriyor. Kitabın içinde önsöz harici 9 bölüm yani 9 soru ve bu 9 soruya cevaplar var. Onun için bende kitabın incelemesini bölüm bölüm yani sorular ve cevapları üzerinden yapmayı tercih ettim kitabı genel olarak beğenmekle birlikte yazar tamamen öznel bir dil kullanmış "ben ve bence" gibi kelimelere başvurmuş. Bu yüzden 8. Ve 9. Soruda verdiği bazı cevapları beğenmedim ve buna katılmadığımı, eleştirilerimi de 8. Ve 9. Soruları incelerke yazdım. Öte yandan kitap ateist/deist, agnostikler ve yazarın ifadesiyle yeni ateistler için sorularına cevap olabilirken müslümanlar için el kitabı olabilir çünkü müslümanlar bu sorulara zaten inanıyor. Eleştirdiğim noktalar neticesinde bu kitaba puanım 7-8/10. Şimdi kitabın bölümlerine yani sorulara geçelim... 1- BİR DİN NASIL ÇÜRÜTÜLEBİLİR? Kitabın giriş bölümü olan bu bölümde yazar herhangi bir din çürütülür mü? Dinler basit deliller ile çürür mü? Gibi soruların incelemesini yapıyor ve cevabını veriyor. Hiçbir dinin çürütülmeyeceğini anlatıyor. Kitaba giriş olan bu bölüm için iyi bir konu başlığı ve giriş olduğunu söyleyebilirim. 2- İSLAM DOĞRU DİN İSE İSLAM COĞRAFYASI NEDEN KÖTÜ DURUMDA? Bu konu dinsiz, laik, seküler, ateist, deist, agnostik vb. kişilerin hepsinin diline dolanmıştır. Bu konu tarihi ve sosyolojik bağlamda incelenecek bir konudur. Yazar da kitabın bu ikinci bölümünde konuyu ve soruyu tamamen tarihi ve sosyolojik bağlamında incelemiştir. Tarihi olayları ve örnekleri vererek, Müslüman devletlerin sosyolojisinden bahsederek güzel tespitler de bulunmuştur. Bu soruya yani yeni ateistlere verdiği cevaplar bu sorularını da boşa çıkartmıştır... 3- KUR'AN'DA GRAMER HATASI VAR MI? Bu iddia çeşitli 3-5 arapça kelime bilen ateistlerin iddiasıdır. Halbuki Arapça'nın grameri zaten Kur'an'ı Kerim ile oluşmuştur. Bu minval de çok üstünde durmaya değecek bir konu değil, müellifte zaten benzer örnekler ile konuyu açıklamış ve bu iddiaya gereken cevabı vermiş. Müellifin kendisi de kitap içerisinde bu bölümü kısa tutmuş... 4- PEYGAMBER NEDEN EVLATLIĞININ HANIMIYLA EVLENDİ? Bu konuya ilgili sure ve ayetler ile detaylı bir şekilde cevap verilmiştir. Oryantalist, ateist insanların bu konuda ki abartılı yalan rivayetlerini, masalsı anlatımlarını birer birer yani teker teker deliller sunularak çürütülmüştür. Zaten kitabında en geniş bölümlerinden biri bu bölüm olmuştu. Biz inananlar için yeterli, inanmayanlar için ise bu konuda ki bütün dediklerini çürütmüştür. 5- DİNLER YOK OLACAK MI? Sosyal medya da, sokakta çok denk geliriz ateist/deist veya agnostiklerin dinler yok olacak, 50 yıla İslam mı kalacak sanki vb.. söylemlerine çok sık bir şekilde denk geliriz. Müellif bu bölümde böyle konuşanlara istatistik, grafik ve tablolar ile veriler ile gayet bilimsel bir şekilde cevap veriyor ve onların bu söz ve iddialarının tam aksine olduğunu İslam'ın yayıldığını, müslümanların arttığını ispatlıyor... 6- EVREN KAOTİK MİDİR, DÜZENLİ MİDİR? Bu bölümde müellif kendi tabiriyle yeni ateistlerin bu sorusuna bilimden ve kendi alanı olan tıptan örnekler vererek açıklamalar yapıyor. Bu bölümde ki tespitlerine katıldığımı söyleyebilirim... 7- NEDEN BÜTÜN PEYGAMBERLER ORTADOĞU'DAN? Bu bölüm hakkında çok uzun bir inceleme yapmayacağım çünkü yazarın bu konuda ateist/deist tarzı insanların bu tip sorularına en doğru ve delilli şekilde cevap verdiğini düşünüyorum. Bu bölümde müellifin yazdıklarına katılıyorum. 8- ŞEYTAN AYETLERİ KİTABI VE GARANİK KISSASI: Bu bölümde yazar Garanik kıssasına atıf yapan
Turan Dursun
Turan Dursun
gibi yazarları ve ateist forumların iddialarını delilleriyle çürütüyor bu açıdan güzeldi lakin yazar bölümün başında Salman Rüşdi ve yazdığı aşağılık kitap Şeytan Ayetlerinde bahsederken madımak oteli olaylarını atıf yaparak şu cümleleri kuruyor. "Bu kısımda özellikle 90'lı yıllarda Salman Rüşdi'nin Şeytan Ayetleri isimli kitabıyla gündeme gelen ve eski eserlerde daha çok Garanik Kıssası olarak bilinen olayı incelemeye çalışacağız. Maalesef Salman Rüşdi kitabını yazdığında dönemin İran'ını yöneten Humeyni, Salman Rüşdi hakkında ölüm fetvası vererek konuyu farklı bir zemine taşımıştır. Yine aynı dönemde Türkiye'de de üzücü durumlar olmuştur. İslam dünyası fikri itiraza fikri karşılık vermeyi, retoriğe retorikle, mizaha mizahla karşılık vermeyi umarım öğrenecektir. Zira tüm bu kargaşa, konuyu daha popüler hâle getirmekten fazlasını sağlamamıştır. Bugün bu kıssa çok daha yaygın bir şekilde anlatılıyorsa fikri ya da retorik itiraza kaba güçle karşılık vermenin başarısız olduğu açıkça ortadadır. Vakıa da böyledir. Oysa çürük çarık itiraza güçlü bir fikrî ya da retorik yanıt elbette uzun vadede daima daha başarılıdır. En azından ben dünyayı böyle okumaktayım." Madımak otelinde yaşanan olayları desteklememek ile birlikte peki şunu sorayım bu olaylarda Şeytan Ayetleri kitabını Türkçe'ye çeviren ve üstüne üstlük Anadolu'nun göbeğinde Sivas'ta bu konu ve kitap üzerine konferans veren Aziz Nesin'in provokasyonu yok mudur? İslam'a ve peygambere hakaret fikir midir ki bu söze fikirle karşılık verilebilir olsun? Şimdi günümüzde Türkiye'de bir şehirde biri çıkıp Kur'an'ı Kerim yaksa, Peygamberimize hakaret etse, ayetler ile açıkça alay etse bir müslüman da bunun canlı tanığı olsa bu fikirdir buna fikirle cevap vermeliyim mi demelidir yoksa o eylemi gerçekleştiren kişiye eylemle mi cevap vermelidir. Hiçbir cana kastı onaylamıyorum ama bazı eylemlerin, kitapların fikirle cevabı da olmaz bence zaten yazar da bence demiş bu da benim düşüncem... 9- Mürted öldürülür mü? Yazar kitabının bu son bölümünde mürted'lerin öldürülüp öldürülmeyeceğine değinmiş. Yazar kendisine göre mürted'lerin öldürülemeyeceğine kani olduğunu yazmış. Geçmişten günümüze mürtedlerin öldürülmesinin sebeplerinin hüküm değil de Mürted olduktan sonra devlete yani otoriteye karşı geldikleri, silah çektikleri yani terörize oldukları için öldürüldüğünü söylemiş. Ve öznel bir dil kullanarak düşüncesini açıklamış ben böyle düşünmüyorum. Evet Mürted bence öldürülür ama her Mürted değil tabi dinden çıktıktan sonra dine hala zarar vermeye devam eden ve de küfrün de ileri giden Mürted öldürülür. Bunun o günün şartları içinde eline silah aldı öldürüldü, devlete başkaldırdı öldürüldü şeklinde yorumlamanın eksik veya yanlış olduğunu, fıkıh hükümlerini devrinin içinde hapsederek okumanın olumlu olduğunu düşünmüyorum. Çünkü dine zarar veren mürted'lerin öldürüleceğini savunuyorum bu zarar illa silah ile olmaz, kalem ve kelam ile de olabilir. Bu bölümde yazara katıldığım tek nokta her dinden çıkan öldürülmez evet ama küfrün de ileri gidip dine her türlü zarar veren öldürülebilir. Nasıl o yazarın bencesi ise bu da Mürted'lerin hükmü hakkında yazar gibi benim yorumum. Birde bu bölümde oryantalist kafalı,
Yusuf Kaplan
Yusuf Kaplan
hocanın tabiriyle batıda islamofobinin öncüsü
Bernard Lewis
Bernard Lewis
'ten birçok alıntı vardı bu rahatsız etti.
Muhtelif 1
Muhtelif 1Altay Cem Meriç · İnsan Yayınları · 2023451 okunma
·
670 görüntüleme
Yunus Emre Genç okurunun profil resmi
Son bölümde Bernard Lewis kullanması sanırım “bakın oryantalist dahi böyle diyor” tarzında kullanmak amacıyla kullandığını düşünüyorum
Eksantrik Münzevi okurunun profil resmi
Evet mümkün ama çok sık örnek verilmesi yani bir bölümün komple Lewis'e ayrılmış gibi olması biraz rahatsız etti başka isimlerden de verse göze çok girmezdi Lewis ismi
1 sonraki yanıtı göster
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.