10/10
·52 syf.··
Beğendi
·
2023 34. kitabı
·
14 saatte okudu
·
Okunma: 07 Temmuz 2023 10:58
"İnsanlığın ilk çağları üretimlerinin niteliği dolayısıyla nasıl taş devri, tunç çağı olarak adlandırıldıysa çağımıza da sahtecilik devri adı verilecektir." Tembellik hakkımı kullanmak istiyorum! Bize öğretilen hep çok çalışmaktı. Bu kitap ile artık çalışmak istemediğimi anladım. Belki de emekli bile olabilirim. Sevgili kitap seninle Yüksel Bey'in tavsiyesi ile tanıştım. Yüksel Bey'in tabiri ile hacmi küçük etkisi büyük bir kitap. Yüksel Bey'e teşekkürü bir borç bilirim. Tembellik Hakkı  öyle bir zamanda karşıma çıktı ki... Mayıs ayında ülkemizde Tekstil Sektöründeki gelişmeleri takip ettiğim on beş günlük bir seminere katıldım. Haziran ayında İtalya'daki Tekstil Fuarı ile tüm dünyadaki gelişmeleri gözlemleme şansına sahip oldum.  İşte bu kitap Sanayi Devrimi ile İngiltere'de ki özellikle Tekstil alanında işçilerin çalışma saatleri, hakları ile ilgili bilgiler verdi. Geçmiş ve şimdiki dönem hem Türkiye'de hem de Dünya'daki gelişmeleri izlemek benim açımdan çok değerli bir tecrübe oldu. Bu arada kardeşim hep bana geçmiş hayatımda sen saray hizmetçisiydin diye şaka yapardı. Ve artık tarih bunu kanıtladı. Sadece o dönemde köleler böyle çalışırmış.  Filozoflar, saraylılar, zenginler günde üç saatten fazla çalışmazmış. Diğer zamanlarda düşünmek, okumak ve çok tabii dinlenerek zamanlarını geçirirlermiş. Gel zaman git zaman burjuva ve kapitalist sistemler insan doğasına ters olan on sekiz saat çalışmaları Sanayi Devrimi'nin de oldukça etkisi ile kabul etmiş... Değişen pek de bir şey yok gibi... Sözde sekiz saat çalışıyoruz. Ancak yolda üç saat, evde beş saat. Etti on altı saat... Böyle olunca ne okumaya, ne düşünmeye zaman kalıyor. Oysa ki en verimli yaşlarımız pek çoğumuz için böyle geçiyor. Yani sözün özü: Bizlerde bu yüzyılın köleleriyiz. Kitap benim için bir milat oldu. Bundan sonra beş saatten fazla çalışmama kararı aldım... Pek tabii çok komik değil mi? Tembellik Hakkı'nı çok beğendim. Takdir sizlerin. Mutlaka okumanız dileğiyle. Keyifli okumalar dilerim.
Tembellik HakkıPaul Lafargue · Say Yayınları · 201613,3bin okunma
·1 alıntı·
393 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Muhteşem bir inceleme olmuş.. Lütfen bu kitabı okuyun ve okutun..
Kaleminize sağlık. 👏🏻👏🏻 Yüksel Yüksel hepimizi can evimizden vurdu... 😅 Nice birlikte okuduğumuz kitaplara... 🙏🏻
Oya Kaya
Gönderi Sahibi
Harika bir kitaptı. Sohbette bulunamadığım için çok üzgünüm.
Oya Kaya hayat... denk gelmiyor işte bazen. Biz önümüze bakalım... 🙏🏻🥲