Biraz araştırdığımda varoluşçu edebiyatının ilk kitabı olarak anılıyor, kitap Franz Kafka ya ilham olduğu ve Gregor Samsa karakterinin bu şekilde ortaya çıktığı söyleniyor. Zeki demirkubuz’un yeraltı filmi de kitaptan beyaz perdeye aktarıldığı ifade ediliyor. Kitap iki bölümden oluşmakta ilk bölümde karakterin değişik karma karışık bir ruh hali var kendince yeraltı adında gizli bir yer yaratmış. İkinci bölüm ise hikaye ile ilerler hangisi gerçek hangisi yazarın düşlediği belli olmayan bir öykü ile devam eder. Anlatımı ilk başta biraz garip gelse de okuması çok zevkli bir roman.