Genel değerlendirme
8/10
·175 syf.··
Beğendi
·
2023 3. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 07 Temmuz 2023 00:00
İnsan her zaman kafasından akan düşünceler arasında kaybolur. Bunları yazıya dökmüş bu kitap düşüncelerinizi kapalı, sorularınızı cevapsız bırakıyor. Fahim Bey'in sıradan hayatını anlatırken dönemin hareket, dönüşüm ve çelişkilerinin hikaye edildiği bu kitap hakkında arada kalmak da çok beğenip beğenmemek de mümkündür. Çünkü ana karakterimiz Fahim Bey'i bu sayfaya sığdıracak kelimelerle anlatamam. Kitap tamamıyla Fahim bey aracılığıyla bizi kendimize hayatın bir özeti halinde gençlik, yaşlılık gibi kısımlara bölerek anlatıyor. Benzeri başlayan veya biten soru paragraflarıyla sizi ardı arkası kesilmeyen bir düşünce maratonuna sokuyor, beyninizin içlerini okşuyor. Bazen yargılayan, bazense yargılanan insan yerine kendinizi koyuyorsunuz. Size anlatılanlar bir başkasının ağzından anlatılan Fahim Bey'dir. Ona pek konuşma fırsatı verilmez. Hayat da böyledir. Sizin düşündükleriniz, söyledikleriniz ya duyulmaz ya da umursanmaz. Herkes hayatı kendinden ibaret sanır. Bu kitabı okuyup oturup düşünmeli insan. Fahim Bey'den çok bizi, beni dinlediğim bu kitapta hayallerinin tatlılığı, ferahlılığını bırakıp cesaret edemeyen, adım atmaktan kaçan birini gördük. Etrafımızda ve içimizde böyle karakterler mevcuttur. Fahim Bey'in kendisinden vazgeçip bütün iyiliğiyle başkalarının iyiliği için uğraşması takdir edilesi. Ancak kendisi için hiç bir şey yapmayışı da sizi üzmekle beraber hayatımızda kendimize verdiğimiz önemi tekrar düşündürtüyor. Soru sormayı cevaplardan daha çok seven okurlara tavsiye ettiğim bu eserin incelemesini şöyle bitirmek istiyorum. Unutmamalı ki, hayat ve paralelinde zaman acımasızca akışını sürdürdü ve sürdürecek. Bu arada, tüm bu karmaşanın ortasında, bunca soru dolu kafayla ve sırtımızda düşünce dolu torbalarla zor da olsa içimizdeki hakikati tanımalı veyahut aramalı.
Roman
Fahim Bey ve BizAbdülhak Şinasi Hisar · Everest Yayınları · 20222,432 okunma
18 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.