Kendisini tanımayan bir adamı yıllarca saplantılı olarak seven ve bağlanan bir kadının ölümünden önce ona her şeyi anlattığı bir mektup yazmasını konu edinen çok hüzünlü ama bence bir o kadar garip bir kitaptı. Kadının yaşadıkları çok hüzünlü olmakla beraber, belki de bazı şeyler farklı olsaydı çok güzel bir hayatı olacaktı demekten kendimi alamadım. Kısacık ve çok akıcı bir kitaptı.
Stefan Zweig