Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Sanat Felsefesi, Estetik, Schiller, Ressamlar
_Alçak bir takım ihtiyaçların tatmini için kullanılan yetenek, güya artistik bir şekil verir kirli bir muhtevaya. Sanatçı, zayıflık ve kötülükle insanları aldatır ve kendilerini aldatmalarını kolaylaştırır. Sahtekârdır çünkü manevî susuzluklarını temiz bir kaynaktan doyurduklarına ikna eder onları. Sanat’ın nimetinden mahrum kalınan böyle zamanlar
·
3.148 görüntüleme
Onur okurunun profil resmi
_Edgar Degas_(Döga) (1834 - 1917) Fran. _İzlenimciliğin kurucularından. Ciddi aile, doğa, aristokrat resimler. Balerinleri çizmiş. _Giorgione_(1477 – 1510) venedik _Uyuyan Venüs_ Mark Twain, Urbino Venüsü hakkında "dünyanın sahip olduğu en çirkin, en aşağılık, en müstehcen resim" dedi. Ayrıca resmin "bir genelev için ısmarlandığını ama biraz fazla ağır olduğu için reddedildiğini" öne sürdü ve mizah yollu "resmin kamuya açık bir sanat galerisi haricindeki herhangi bir yer için ağır olduğunu" belirtti. _Urbino Venüsü Manet'nin Olympia tablosuna ve Tiziano Vecellio(Titian)ın Urbino Venüsüne ilham verdi _Çıplak insanla manzarayı birleştirmiştir. Önceki resam bellinin dini resimlerine karşı çıplaklığı öne çıkarmıştır. _Claude Monet_ (1840 –1926) Paris _Gün Doğumu (İzlenim) güneşin doğuşunda La Havre Limanı’nı göstermektedir. Monet’in anlatmak istediği şey bir tan vakti güneş ışınlarının belli bir an içinde gök ve deniz yüzeylerinde meydana gelen ışık dalgalanmalarıdır. _Şemsiyeli Kadın (kızı susana), kayalıklarda yürüyüş, ot yığınları… _Monet, henüz onbeş yaşındayken karikatürler çiziyor ve Le Havre’daki bir kitapçı bunları vitrininde sergiliyordu. Bu resimleri ilgi çekici bulan manzara ressamı Eugène Boudin, delikanlıyı yanına aldı ve ona açık havada resim yapma zevkini aşıladı. İsviçre Akademisi’nde Pissarro ile tanıştı Renoir, Bazille ve Sisley ile tüm yaşam boyu sürecek bir dostluk kurdu. Bir resme 20 kez geri gönüyor ve kat kat boyalar… _Francisco Goya_(1746 – 1828) çocuklarını yiyen satürn-kranos(evinin duvarlarına yağlı boya ile çizdiği ), IV. Carlos ve Ailesi, Çıplak Maya ve Giyinik Maya(maya, mayalardan gelen özgür düşünceli kibar kadınları sembolize eder- isp başbakanını eşidir) _Valezguezden etkilendi ve soylu bir üslup sahibi oldu. Zamanla ilgisini kişilerin iç dünyalarına yöneltti. Napolyon ispanyayı fethetmeye kalkınca Değerli sanatkar artık renk sarhoşu eski Goya değildi. Koyu renkleri, bilhassa siyahı, geniş ölçüde kullanmaya başladı. Engizisyon Mahkemesi’nin huzuruna çıkardılar. Bu hastalıklardan sonra, yeni bir duyu olarak geliştirdiği hayal gücü sınır tanımayacaktır. Dış dünyadan giderek kendini soyutlayarak, kendi iç dünyasına, hayallerine, ilüzyonlarına ve rüyalarına odaklanmıştır artık. Bu dünyada fantastik yaratıklar, canavarlar, cadılar vardır. _Sir Anthony van Dyck_(1600-1640) Flaman. Rubens etkisi Prenslerin ve kralların gözdesiydi, İngiliz portre okulu'nu kurdu ve bir renge adını verdi (Van Dyck kahverengisi). Gösterişli portre resimleri. Lütuflara ve paraya boğuldu. Önceleri Caravaggio ile Jordaens'in etkisi arasında kararsız kaldıktan sonra, yaygın fırça vuruşunu ve parlak renklerini benimsediği Hollandalı Ressam Rubens'in üslubuna kendini kaptırdı. Portreleri bir eli belinde diğeri sopa tutan figürler, sıcak renklerle işlenen gölgeler, yaldızlı veya gümüş rengi ışığın etkisini daha da arttırır. Çalıntı bir eseri istanbulda 14 milyona değer biçildi. _Pieter Bruegel_ (1525 - 1569) Flaman köy ressamı _İkarus, Giritli mimar, heykeltıraş ve pek çok mekanik araç üretimine hakim. Kral Minos’un emriyle Daidolos ve oğlu İkarus, Labyrinthos’a kapatılırlar. Baba oğul bir plan yaparlar, uçarak labirentten uzaklaşacaklardır. Daidolos, oğlu ve kendi için bir çift kanat yapar ve bu kanatları kuşlarınkine benzer bir biçimde omuzlarına balmumuyla yapıştırır. Baba, oğlu İkarus’a sürekli alçaktan uçması gerektiğini, güneşe doğru yükselmesi halinde balmumunun eriyeceğini belirtir. Her ikisi de havalandıktan sonra İkarus babasının tembihinin aksine yükselmeyi sürdürür ve güneşe doğru yaklaştıkça balmumu erimeye başlar. Sonunda İkarus denize düşer ve boğulur. _Bruegel’in yaşadığı dönemde Babil Kulesi iki inanışı temsil etmekteydi. İlki, kule insanoğlunun Tanrı karşısında haddini aşmasını temsil eder ve bu cezalandırılmalıdır. İkincisi ise bütün modern diller ve antik dilin kullanımının, Babil Kulesi’nin inşasında çalışan işçilerden miras kaldığına inanılmaktadır _Johannes Vermeer_(1632- 1675) Hollanda _İnci küpeli kız, süt boşaltan kadın, dantel ören kız, kırmızı şağkalı kız….Hollandalıların aksine İtalyan tarzı görülür. Resimlerini camera obsukurayla yaptığı düşünülmüş camera obscura çinli düsünür mo ti, deneysel gözlemleri sonucunda, karanlik bir ortama açilan küçük bir delikten giren isigin disarida bulunan isikli nesnenin tümüyle basasagi bir yansimasini meydana getirdigini yazmisti. _Jean Honore Fragonard_ (1732–1806) Fran _Salıncak_Kadının kocası ve ve aşığı var. salıncak kararsızlığı, sırtını kocasına dönmüş ve arkadaki melek heykelleri saflığı simgeliyor, solda eros heykeli, eros sus işreti yaparak gizliliği vurguluyor. _Jacopo Tintoretto 1518-94 _Delacroix’nın, “altıncı kattan düşen bir insanın, yere varıncaya kadar krokisini çizebilen adama ressam derim” yargısı, sanki Tintoretto için söylenmişti. Havarilerin Ayaklarını Yıkayan İsa Bir eve gidip toplu olarak yemek yemeden önce, hele herkesin alçak bir masada ve ayakları ortalık yerde oturduğu bir ortamda, ayakların yıkanması şarttı Öğrencileri kendi aralarında en büyüğün, en yücenin kim olacağını tartışırken İsa gerçek büyüklüğü gösterdi; en küçük, en alçak olanın yükseltileceğini söyledi. yuhannadan _Gentile bellini_1429 Fatihin portresini yapmış. _Lorenzo Bernini_ İtalyan heykeltraş ve mimarıdır (1598-1680). _Sanatçı için iddia ise; kendi büstünü yaparken, dehşet ifadesini yakalayabilmek için kolunu ateşe soktuğu ve o anda aynaya baktığıdır. _Davud, apollo ve dafni, persephonenin kaçırılması, azize teresanın vedası…. Konunun dramatik ve hareketli etkisini artırmak amacıyla giysileri kıvrım kıvrım işledi. Bu üslup giderek tüm Avrupa’da yayıldı _Apollon’un Daphne’yi yakalama anı, Persephone’nin Kaçırılışı, _Davut’un Golyat’a saldırmaya karar verdiği anı simgelemeyen sahnede ise yüzdeki kararlılık ve inanç hemen fark edilir. _Dört Irmak Çeşmesi. Dört Irmak Çeşmesi derin bir havuza yerleştirilmiş, kırık kaya parçalarının ortasına dikilmiş büyük bir Mısır obeliskinin etrafında geliştirilmiştir. Kayaların arasından dört Tanrı, dünyanın dört yanını sembolize eden dört nehrin; Tuna, Nil, Ganj, Rio della Plata’nın sularını temsil eder. _Laocoon ve oğulları_mö 1_Rodoslu 3 heykeltraş yapmış_1500 de romada bulunmuş Vatikan müzesinde. 2.5 metre. Helenistik dönem. İçi Yunan askerleriyle dolu devasa tahtı atın Troya’ya girmemesi için Laocoon ve oğulları çok çabalarlar. Troya vatandaşlarını örgütleyip ortak bir bilinç yaratırlar. Troya’yı yok etme tasarılarının engellendiğini gören tanrılar, denizden iki devasa yılan çıkarıp; Laocoon ve oğullarının üstüne gönderirler. Yılanlar rahibi de iki oğlunu da öldürürler. Gerilimin, acının ve erdemin ayrı ayrı göstergeleri olarak duran bu heykelin amacı insanları sarsma isteğidir. _Michelangelo_ (1475 –1564) _Raffaello_ (1483 - 1520) _Leonardo da Vinci _ (1452 - 1519 _Donatello (1386 – 1466) ……………………………………………………….
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.