·160 syf.··Beğendi
···Okunma: 23 Ekim 2023 13:12 Sabahattin Ali'nin okuduğum ikinci kitabı olmasıyla beraber yazarın kişiliğini ve aile hayatını daha yakından tanıma fırsatı sağlayan bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bu kadar romantik birisi olduğunu hiç düşünmemiştim. Yazdığı mektuplarda, Aliye Hanım'a olan sevgisinden güç bulup olaylara hep iyi yanından baktığını görebiliyoruz. Mektuplarda bahsettiği kadar da pek iç açıcı bir evlilikleri olmadığını görüyoruz. Dönemin zorlu şartları ve siyasi sebepler nedeniyle bir türlü doğru düzgün bir arada olamıyorlar, çünkü Sabahattin Ali hapis cezası alıyor ve askerlik işleriyle uğraşıyor. (Zamanında Nihal Atsız'a ettiği hakaretten dolayı da ceza almış). Aynı zamanda eşine ve kızına bakmak için para bulma derdiyle uğraşıyor, ancak buna rağmen yine de karamsarlığa düşmüyor. Bir yolunu bulup durumları düzelteceğini söylüyor. Bunca zorluğa rağmen birbirlerinden vazgeçmemeleri de takdire şayan. Aliye Ali'nin eşine olan bağlılığı,
yaşadığı zorluklara rağmen ilişkilerine devam etmeleri çok hoştu. Aliye Ali'nin yerinde başka birisi olsa bu kadar zorluğa katlanabileceğini zannetmiyorum.