Kitap, Haruki Murakami 'den okumuş olduğum ilk eserdi. Açıkçası bir yazarın sadece" koşmak" eylemi üzerinden bile kendisini tanımlayabilmesi ve bununla hayatının çok büyük bir kısmını temsil etmeyi başarması benim açımdan oldukça ilham verici oldu.
Bunun yanı sıra tema herkesin keyifle okuyacağı bir tema olmamakla birlikte, kimi okurların ilgisini çekmeyecek ölçüde fazlasıyla kişiselleştirilmiş detaylara da sahip olduğundan, kitabı okumadan önce yazarın kişisel hayatına ilişkin bir merakınız olup olmadığını baz alarak okuma kararı almanızı öneririm.
Bunun dışında kitap, gerçekten uzun bir süreci kapsadığı ve bir yaşam yolculuğunun ürünü olduğu için kanaatimce kendi içinde zamanla pişen ve emek unsuru yüksek bir eser olmuş. Buna ek olarak kitabın tecrübe bakımından da yazardan çok şey içerdiğini ve meraklıları için satırlar arasında yer yer mesajlar ve nasihatler de bulundurduğu için okura faydalı olabileceğini söyleyebiliriz.
Yazar özellikle bu mesajları kendi koşu macerası üzerinden düzenli katıldığı yarışlarda elde ettiği başarılar ve çoğunlukla olağan ve sıradan kabul ettiği başarısızlıkla sonuçlanan maraton koşuları kapsamında vermiştir.
Hayatta başarı ve başarısızlığın ne denli iç içe olduğunu ve tıpkı Murakami gibi bir insanın toplumda ne kadar başarıları ile göz önünde olursa olsun hayatta hep bir sonraki maratonu bir önceki kendinden daha iyisi olmak için koştuğunu ve daha da ileri gitme hedefini hiç kaybetmemesi gerektiğini içeren tematik mesajları kitapta oldukça iyi işlenmişti.
Sonuç olarak kitabı okurken yazar hakkında fikir sahibi olmak amacıyla okusam da beklediğimden fazlasını edinme fırsatı buldum.
Eğer siz de kendisi ile ilgili, nasıl yazarlık macerasına atılmaya karar verdiğini, hayatının merkezine neden "koşma" eylemini alarak bunu bir saplantı derecesinde sürdürdüğünü ve iyi bir yazar olabilmek gibi pek çok konu hakkındaki görüşlerini merak ediyorsanız, bütün bunları eserinde yalın ve samimi bir şekilde paylaşan yazara ve kitabı Koşmasaydım Yazamazdım 'a bir şans vermenizi tavsiye ediyorum.