'Yasamak' son zamanlarda bu denli etkilendigim tek kitap olabilir.Kitaba ilk basladigimda ya of asiri sıkıcı nasıl bitircem demistin. 1 hafta cok uzun aralıklarla okudum kitabi. Aslında ince bir kitap tek gecelik biter fakat dedigim gibi uzun aralıklarla okudum. Her neyse dedigim gibi baslarda cok sıkıcı gibi dusundurdu. Fakat ilerledikce bakis acimi o kadar degistirdi ki. Galiba 1 hafta icinde karakterimi bile degistirdi,olgunlastirdi beni. Kitaptan kısaca bahsedeyim size. Fugui zengin zuppe biri. Aileden gelme bi zenginlik var. Fakat sanırım burdan baslamamalıyım. Kitabin basinda bi abimiz var ne oldugunu anlayamadık ama yasli biriyle konusuyodu ve onun yasam hikayesini dinliyodu (evet yasli adam fugui). Devam edelim Fugui'den. Babasından gelme parası var fakat parayı degerlendirme konusunda hic olgunlasmamıs. Sozde hedefi olan babasının kumarda kaybettiği diger arazileri alabilmek adına kendiside kumar oynamaya basliyo. Sadece kumarda degil fahiselerle genelevde geçiriyo gencligini. Karısı onun kızına bakarken evde onu beklerken o kadar kotu davranıyor ki karısına. Karısı bırakmıyo Fugui'yi. Fakat sonrasında kumarda babasının kaybettikleri ustune tum mal varligini da kaybediyo fugui. İste bu sekilde hikaye sarmaya basladı. Yasadigi olaylardan o kadar etkilendim ki sınavın ortasında aglamaya basladım okurken. Ozellikle sonlarda gozlerimin dolu olmadıgı bir sayfa bile yoktu. Satırlar surekli bulanıklastı bende. Beni o kadar etkiledi ki bu hikaye. Cok fazla seye karsi bakis acim degisti. Her turlu kotulugu yapmis olmasına ragmen asla Fugui'den vazgecmeyen esi veya babasının sevgisi hep eksik kalmasına ragmen kin beslemeden seven cocuklarının yasadiklari. Ozellikle Fugui'nin oglu derinden etkiledi beni. Her seyi sorgulamama sebep oldu. Cidden bu kadar kısa bir omrumuz varken deger mi diye dusunmeye basladım. Boyle hayatlar sadece kitaplarda degil illa vardir kocaman dunyada bu tarz olay yasayan diye düşünüyorum. Kitapta bile bastaki en kucuk sorumsuzlugun 6 kisinin hayatını nasıl bu denli etkilemesi ve uzerine kitabin beni bu kadar etkilemesi olasıyken gercek hayattan bahsediyoruz. Herkes istemsiz kendinden parcalar bulur bu kitapta. Oyle bir kitapki aile iliskisi iyi olan da kendine benzetir hic olmayan da. Benim satırları okurken surekli kendi ailemi aklıma getirmesi belki de bu kadar begenmeme sebep oldu. Bu kitap dunyanın o toz pembe halinin gercek yuzunu gosterip aynı zamanda o gercek yuzun içindeki pembeligi de gosterdi. Bence belli bir yastan itibaren herkesin okuması lazım bu kitabı. Hayata bakis acisini degistiren ve hayatıma pek cok anlam katan bir kitap oldu. Bu gecelik bu kadar