Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

416 syf.
9/10 puan verdi
Babam Aşkale’ye Gitmedi
"Karıncaları hep mükemmel örnek diye gösteriyorlar. İnsanı karıncaya dönüştürmek istiyorlar. Başarıyorlar da. Tüm sevimsiz ve çirkin şeyleri insanların tapacağı, hayranlık duyacağı araçlara dönüştürmek de gerçekten çok ustayız. Ben karıncadan nefret ediyorum. Hayatım boyunca ne karınca olmak istedim ne de olabildim. Çalış, çabala, taşı, depola, kışın ye, sonra yeniden çalış çabala, taşı, depola. Koca bir hayat. Sonra da öl… Piramitler yap, şehirler yap, binalar, fabrikalar, makineler, sanayi ve uygarlık. Bütün bunlara hizmet et. Koca bir hayat. Sonra da öl… Kim için? Ne için?” - Eser Ermeni bir ailenin tek erkek çocuğu Baret’in askerden dönmesi ile başlar. Nafıa’da geçen üç buçuk yıllık askerliğin sonunda bıraktığı ile bulduğu ailesi arasında derin uçurumlar gören, toplumsal bir yabancılaşma yaşayan, şartlara uyum sağlayamayan Baret Tarhanyan’ın hayata tutunamama hikayesidir anlatılan… - Aşkale’ye gitmeyi reddeden Dıran’ın (Baret’in babası) tüm servetini varlık vergisine ödeyerek boş vermişliğe, ümitsizliğe sarılarak yoksul bir hayat yaşaması, maddi açıdan dibe çöken ailenin manevi olarak da iflas etmesi, aile bireylerinin birbirine karşı nefret kusması… - Varlıklı bir hayatta yokluğa sürüklenmenin insanı zihinsel, ruhsal ve fiziksel açıdan nasıl etkilediğini dile getiren mükemmel bir anlatım örneği. Okuru karakterlerin iç dünyasına mıknatısla çeken enfes betimlemeler…
Zaven Biberyan
Zaven Biberyan
‘ın insana dair ne varsa içinde bulabileceğiniz eserinde her ne kadar varlık vergisi yüzünden darmadağın olmuş -bir nevi canavarlaşmış- aileyi anlatsa da, “paran kadar konuşursun” sözünün ete kemiğe bürünmüş hali olarak mal mülkün insanı nasıl değiştirdiğini, toplumsal değerlerin alt üst oluşunu, çürümüşlüğün nasıl ayyuka çıktığını, liyakatizliğin had safhada olduğu bir dünyayı başka nasıl dile getirilebilirdi, bilmiyorum. - İnsan günün sonunda kendine şunu soruyor: emek sarfetmeden, alın teri dökmeden, kısa yoldan zengin olmuş, her devrin adamı ikiyüzlü Suren (Baret’in dayısı) gibi olmak mı; kendi olabilmiş, hayatın geçiciliğini anlayarak/anlamlandırarak yaşamış, paraya tamah etmemiş -karınca olmamış- Dırtad (Baret’in amcası) gibi olmak mı? Okumayanın çok şey kaybettiği o kitap
Babam Aşkale'ye Gitmedi
Babam Aşkale'ye GitmediZaven Biberyan · Aras Yayıncılık · 2013238 okunma
·
24 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.