Kitap, üniversite eğitimi için ailesinden ayrılıp, tanımadığı bir yere yerleşen ve yalnızlığından kurtulmak için kendine bir arkadaş arayan bir genci anlatıyor. Schramek adlı biriyle tanıştıktan sonra kendi irade gücünü zorlayan bir takım olaylar oluyor. Zweig'ın en etkilendiğim kitabıdır kendisi. Mutlaka tavsiye ederim.