Puan vermedi·128 syf.····Okunma: 15 Ocak 2024 12:49 Uzun zamandır polisiye türünde bir kitap okumuyordum. Japon polisiyesi ise ilk kez okuyorum. Çok yalın bir dili var ve oldukça akıcı bir kitap. İçerisinde iki farklı cinayet hikayesi var. Bildiğimiz polisiyelerden biraz farklı. Farklı diyorum çünkü hikayenin başındayken sonu biliyorsunuz. Kimin öldüğü ve kimin suçlandığı en başta açıklanıyor. İlk hikayede bir mektup, ikincide ise günlük aracılığıyla detayları öğreniyoruz. Diğer polisiyelerde olduğu gibi gitgide artan bir heyecan duygusu yok. Dozu yavaş yavaş arttıran bir olay örgüsü de yok. Aslında bu polisiye hikayeler daha çok adalet sistemine yöneltilmiş bir eleştiri. Bir insanı suçlu ilan etmenin ve adalet sistemini yanıltmanın ne denli kolay olduğu vurgulanıyor. Spoiler vermemek için daha fazla konuya girmiyorum. Bir günde okunacak bir eser.
"Kanunlar adalet için vardır. Doğru olanın yanında olmakla övünür. Ama kim bilir kaç kanun, adaletsizlik için kullanılmıştır! Dahası adaletsizlik, kanunlardan kim bilir ne kadar güçlü, ne kadar diktatörce faydalanmıştır!"