7/10
·344 syf.··
2024 5. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 09 Şubat 2024 20:07
"İçinde bulunduğu andan başka sermayesi yoktur insanın." Yani ne diyebilirim? Yazar gerçekten usta işi bir eser yazmış. Her paragrafı üstünde düşünülecebilecek cümlelerle dolu. Okuduğum sayılı kişisel gelişim kitaplarından olduğu için biraz ağır olanıyla başlamak beynimi karman çorman etse de her zerresine değdiğini düşünüyorum. Kitap -adından anlaşabileceği gibi- tesellilerle dolu. Her bölüm yeni bir konu hakkında farklı bir teselli. Ve de bölümler dolu dolu hani: büyük düşünürlerin sözleri, konu hakkında küçük birer hikaye,yazarın kendi düşünceleleri... Azar azar okununca insana katkı sağladığını düşünüyorum. Ama.. Ben mi kafasında sensör olan takıntılı kızın tekiyim bilmiyorum ama kitapta en gıcık olduğum şeylerden biri sürekli tekrarlanan kelimeler oldu. İnsan bir bölümde kaç kere "musibet" diyebilir ya? Böyle kaliteli bir kitapta neden aynı kelimeler tekrarlanıp duruldu bilmem. Kafamdaki o sensör her "musibet" yazılınca parlıyordu-ve birkaç kelimede daha.Sinir krizi geçirdiğimi söylemesem olmazdı. Ayrıca belirli aralıklarla okunulmazsa kitap çok boğar insanı. Bazen dokuz on bölüm art arda okuyunca ne okuduğumun farkında olmayıp geri dönüp durdum. Ben ettim siz etmeyin yani. Sonuç olarak tavsiye ederim. Ama okurken sadece bu kitaba odaklanmayın. Ayrıca başka kitap okunulabilir çünkü günde sadece birkaç kısmı okunmalı bence. Daha verimli olacağını düşünüyorum. Bu şekilde okursanız kitaba başlarkenki sizle bitirirkenki siz arasında bariz olmasa da bir fark olacak. "Yaşamak çok nadir rastlanan bir şeydir. Çoğu insan sadece var olur." Sizin yaşayan kısımda olmanız dileğiyle ve sevgilerle, Dervişin Teselli Koleksiyonu Mecit Ömür Öztürk
Kişisel Gelişim
Dervişin Teselli KoleksiyonuMecit Ömür Öztürk · Hayykitap · 201710,2bin okunma
·
230 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Çok çok güzel bir inceleme olmuş Feyza'cığım.Farklı noktalardan bakıp yorumlamanı başarılı buldum.Bu yaşta bu farkındalığa sahip olman beni çok mutlu ediyor.Başlangıcın ve bitirişin de oldukça çarpıcıydı. Kalemine sağlık .Yeni kitabının yorumunu da merakla bekliyor olacağım.👏
Feyza
Gönderi Sahibi
Sağ olun hocam ♡