Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Öyleyse mevcut, üç anlama söylenmektedir: Bütün kategorilere, doğru denilen şeye, ister tasavvur edilsin isterse edilmesin nefsin dışında bir mahiyete sahip olan şeye. Bölünerek bir toplama ve o toplarnın özetine sahip olan şeye gelince, mevcut ve varlık bunda farklılaşır. Bu takdirde mevcut, toplamdır -ki bu, mahiyetİn zatıdır-, varlık ise o şeyin özetlenmiş mahiyetidir veya toplarnın parçalarından her biridir, ya cinsi ya da faslıdır. Faslı ona özgü olduğundan ona özgü varlığı olmaya daha layıktır. Doğru olanın varlığı, makullerin nefsin dışınciakine olan bir göreliliğidir. Yüce cinslerden her biriyle nitelenen şeyin varlığı, onun cinsidir.
·
30 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.