Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Diaspora
MS 1. yüzyılın başlarında hemen hemen her Roma şehrinde, 'şehrin nüfusunun %10'u ile %15'i arasında değişen' büyük bir Yahudi nüfus vardı. İskenderiye nüfusunun büyük bir yüzdesini meydana getiriyorlardı. Öyle ki, Mısır'daki bu Yunan şehri aynı zamanda bir Yahudi şehriydi de. Roma şehrinde de dikkati çekici bir varlık gösteriyorlardı ve Julius Sezar onların desteğini kazanmaya çalışmıştı. Bu diasporanın Yahudileri, görünmeyen tek bir tanrıya olan inançları, perhiz kuralları ve bir gün tatil yapmalarıyla farklı bir topluluk olarak kimliklerini korumuştu. Bu görenekler onların çevrelerindeki nüfus içinde erimelerini önlemişti. Ayrıca Kudüs'ün bakımı için düzenli miktarlarda ödeme yapmaları bekleniyordu ki, şehrin zenginliğinin önemli bir kısmı buna bağlıydı ve Fısıh bayramı için şehri ziyaret etmelerine izin veriliyordu. Perhiz ve sebt (şabat) gününe (cumartesi) ilişkin kurallar, Yahudi olmayan nüfusla birlikte çalışmayı ve sosyalleşmeyi zorlaştırarak biraz sıkıntı vermiş olmalı. Ancak kendi sinagog toplantılarına odaklanan cemaatleri varlığını sürdürdü - göçmen cemaatleri de kiliseler ve camilere muhtemelen benzer nedenlerle odaklanmıştır.
·
44 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.