Yaşamak...
10/10
·210 syf.··
Beğendi
·
2024 67. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 21 Şubat 2024 17:18
Yaşamak mı? Buna yaşam mı denirdi. Hala ölmemiş olmak,nefes alıyor olmak yaşamak anlamına gelir miydi? Yine de insan ne yaşarsa yaşasın bu hayatta "yaşamaya" devam ediyordu. Yu Hua'nın Yaşamak adlı eserinde bunu daha da iyi anladım. Yaşam savaşı vermenin ne demek olduğunu somut bir örnekle bizlere ifade etmiş. Ana karakter olan Fugui ve ailesinin yaşamını derin bir hüzün içinde okuyacaksınız. Aile servetini yiyip tüketen gençliğini kötü bir yaşamla geçirip ailesini üzen Fugui yıllar sonra tarlada öküzü ile çalışırken onu dinlemek isteyen bir yabancıya yaşamını anlatır. Fugui kendisi ile birlikte yaşamını etkilediği altı kişinin de öyküsünü aktarır. Kitapta bütün olaylar basit ve güçlü bir anlatı ile ifade edilmiştir. Bu da yazarın vermek istediği mesajı okura kolayca iletmiştir. Yayınlandığı tarihlerde ülkesinde yasaklanmış ancak şu anda milyonları etkileyen ve birçok ödüle layık görülen bir eser olmuştur. Okuduğum kitaplar arasında beni derinden etkileyen kitaplar listesinin başlarına alabilirim.Bu yaşam savaşını okurken o anları yaşamış gibi olacaksınız vaktiniz olursa mutlaka okumanızı tavsiye ederim. Yaşam içinde birçok şeyi barındırır: doğumu, ölümü, sevinci, üzüntüyü, umudu, vazgeçişi... Yaşamak Yu Hua
İnsan Yaşamı
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,6bin okunma
·
2 +1'leme
·
143 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.