Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

“Mağaranın, tarih öncesi devirlerden beri insanlan etkilediği, ibadetler için kullanıldığı bilinir. Pek çok dinde mağaraya kutsallık atfedilmiş, İslâm dininde de özel bir yere sahip olmuştur. Bütün kutsal mimarilerde hücre, "Kutsallar Kutsalı"nın bir biçimidir. Tamı'mn tecellisi ister hücredeki bir imge ile ister soyut bir simge ile canlandırılmış olsun ya da katışıksız bir mimari tarzında başka bir işaret ile gösterilsin, hücre, bu tecellinin yeridir. Hınstiyan geleneğine göre Mesih bir mağarada doğmuştur. Bu mağara hem karanlık dünyanın bir mecazı olarak hem de kalp imgesi olarak anlaşılır. Her kutlu mağaraya benzer bir anlam verilir. Kutsal mağara içe doğru dönmüş evrendir, kalbin gizh dünyasıdır. Ruh'un Tanrısal Güneş'i ile aydınlamr. Hücre, indirgermiş bir mağara imgesidir. O da mağeıra gibi Kendilik yurdu olarak kalbin gizli dünyası olan duraklardan birini temsil eder.^ Jung'a göre mağara, yeniden doğuşım gerçekleştiği yer, insanm kuluçkaya yatıp yenilenmek üzere kapatıldığı gizli bir oyuktur. Mağara ya da yeraltı, biUnçdışınm henüz hiçbir aynma yer vermeyen bir katmamdır. Mitolojide mağaraya giren kahraman sembolü, yeniden doğuş, yeni bir hayata başlamayla ilgilidir. Kayleula adasında yaşayan klanlar adanın kuzeybatı kıyısında, Laba'i köyü yakınmdaki Obakula denilen yerdeki tarihî kovuktan çıktıklanna inamrlar. Trobriadlılar'da kovuk diye adlandırılan özel yerler vardır. Onlara göre ilk çiftler böyle kovuklardan gelmişlerdir.”
·
6 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.