Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Kehf- mağara= ana rahmi =kadın = yeniden doğuş
“Kur'an'da mağara, ğâr ve kehf kelimeleriyle mağara özelliği taşıyan mekanlar dile getirilir. Ashab-ı Kehf kıssasında birçok kez tekrarlanan "kehf' kelmıesi,^° normalinden daha geniş olan mağaraya verilen isimdir. Mağaranm küçük olamna Arapça'da "ğâr" adı verilir. Kehf, aynı zamanda dağda oyulmuş ev anlammdadır. "Fulânun kehfun", falan kimse sığınılacak kişidir demektir. İnsanlar birisine sığındığında ve kendisine sığınılan da onların sorumluluğunu, korumasmı üzerine aldığında, "fulânun kehfu ehli'r- rayb" denir. "Kehfe" kelimesi kadm ismi olarak kullamimıştır." Kur'an'da mağara sembolizmini anlatmak için "kehf' kelimesi seçilmiştir. Kehf in, normalinden büyük bir mağara olması, bu sembolle anlatılmak istenen olgunun sımrlanmn genişliğini gösterir. Kehf kelimesiyle hem korunaklı bir yere hem de güçlü bir kimseye sığınma anlamı dile getirilir. İnsanlar bu sığınma işini maddi ve manevi varlıklarını sürdürebilme amacıyla yaparlar. Sembolizm olarak kehf de, süreklilik ve sonsuza dek var olmak için başvurulan bir merci olabilir. Bu anlamda bir mü'minin, fizik ötesi bir âlemde varlığım devam ettirme ve metafizik bir güce dayanma eğiliminden söz edebiliriz. Anne rahmi inşam yeni bir hayata hazırlayan mağara gibidir. Bu yüzden, "kehfe" kelimesinin kadm ismi olarak kullanılması dikkat çekicidir.“
·
13 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.