Gregor Samsa’nın böceğe dönüşümü .. Bana biraz fantastik türü izlenimi veren bu kitap herkesin belli zamanlarda , hayatının belli dönemlerinde dönüşebileceği bir karakter gibi geldi çünkü her insan hayatının belirli bir zamanında bir böcek gibi hissedebilir (yani işe yaramayan , ayakbağı ve yük olduğunu düşünen) Özellikle toplumun atfettiği ‘’gender roles’’lardan dolayı erkekler kendini baskı altında hissediyor olabilirler .. Bunu şuraya bağlayacağım ; erkekler özellikle belirli bir yaşa gelip aile evinde yaşayanlar zaten ailesine karşı mahcup durumda hissederlerken aynı zamanda eve para getirmeyince kendilerini belki de bir işe yaramıyormuş gibi hissedebilirler . Başrolümüzdeki Gregor Samsa’nın hem fiilen hem maneviyen kendini ‘’böcek’’ gibi hissetmesinin ızrdırabı ve sonucunda yeme içmeden kesilerek acı içinde ölmesi bu duruma örnek olabilir.