Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

İlkel insan metafiziği, eski, arkaik medeniyetlerden gelme unsurlar dışında, tabiatın sembolizasyonundan ibarettir. Kollektif ve anonim bir mirastır bu metafizik, kişiye. Kişinin onu kazanması, ona katılması özgürlüğü söz konusu değildir. Onu özgür iradesiyle kabul etmesi söz konusu değildir. Bir seçenek yoktur. Bilinç rol oynamaz. Bu metafizik kişide asla şahsîleşemez. Batı insanı ise sürekli olarak metafizikten arındırılmaya çalışılmıştır. Git git, bir şart insanı doğmaktadır Batıda. Bu insan, kavanozdaki balığın denizi düşünememesi gibi, sonsuzu, fizikötesini ruh idrâkine sunamamaktadır. İslâm insanı ise, her insan gibi belli bir metafiziği kabul etmeye yetenekli olarak gelmiş, ancak bu yeteneği ne ilkel insan gibi doğanın sembolizasyonundan doğma âdeta tabiîleşmiş anonim metafiziğe uygulamakla, ne de batı insanı gibi gittikçe yüzeyde kalmaya doğru giden, derinliğini yitiren, sosyal şartlara indirgenen, yani yiten bir metafizik cilâsı veya görüntüsüyle donanmayı deneyip durmakla yetinecektir. O, bilinçli bir şekilde, kendi metafiziğini kazanacaktır.
Sayfa 35 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
·
8 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.