Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

ayşenur

ayşenur
@tsundoku333
Sabitlenmiş gönderi
Denilebilirse, ne ilkel kabilelerin insanı gibi tam doğal, ne batı büyük şehir insanı gibi tam sun'i veya tam şartlanmış insan. Fizikötesi bir özün çevresinde tarihî sosyal şartlarla uyumlu ve tabiatla bağdaşık bir şahsiyet.
Sayfa 34 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Öldürücü rekabet, yalana dayalı reklamcılık, devleti içten zapteden kapital saltanatına olduğu gibi, kişiyi, devletin, bir partinin, dolayısıyla bir grup insanın kölesi haline getiren, aşksız şevksiz bürokrasinin ağında çürüten, propagandanın uşağı haline getiren, proleterya adına iliştirilerek insanı makinanın bir vicdansı mesabesinde indiren, madde gibi, robot gibi, kompitür gibi kullanan, ona daha çok istatistikî açıdan bakan, onu insanlık onurundan yoksun eden, insanlığı hayvan sürüsü gibi düzenlemeyi ve sömürmeyi hedef alan ve planlayan komünizme de ruhuyla sonsuzca uzaktır islâmın ekonomik düzeni.
Sayfa 53 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Bütün mesele, bilinen tarihî sebeplerle yitirilmiş varoluş şuurunun kazanılması yolunda köklü ve temelli bir girişimin başlamasıdır. Bu girişim diriliş girişimidir. Başarıya ulaştırmasını Allah'tan dileyerek, diriliş erleri, üzerine düşen vazifeyi, ölünceye kadar en büyük bir dikkat ve sorumluluk duygusuyla yürüteceklerdir.
Sayfa 51 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Tablosu çizilen Diriliş Sitesi, belki ideal bir sitedir. Şüphesiz yüzde yüz bir gerçekleştirme mümkün değildir. Ama diriliş erlerinin, erenlerinin ve pirlerinin, nur saçan, bereket yatağı bu siteyi gerçekleştirme çalışmaları vazgeçilmez ödevleridir. Hayatlarını buna adayacaklardır. Kuşkusuz Allah da onların bu iyi niyetli çalışmalarına armağan olarak, ütopik gibi gözüken Sitenin gerçekleşmesini lûtfedecektir. Geçmişteki islâm uygarlıklarında görüldüğü gibi.
Sayfa 46 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Erdemli entellektüellerin etkisine saygılı had bilir bir halk, sorumlulukla yüklü bir basın, onurunu sokağa atmamış bilim adamları, birbirini denetleyen kadrolar, parlamento, ordu ve devlet memurları arasında birbirinin ereğine inanmadan gelen bir denge, günlüğe, geçiciliğe, dünya taparlığa savaş açmış insanların sürekli arayışla ulaştıkları, daima içten yenilenen kurumlar kompozisyonu.
Sayfa 45 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Kapitalizmin yıkıcılığından uzak olmalıdır Diriliş insanı, toplumu, ve sitesi. Aynı şekilde, komünizmden de. Devletin veya partinin kölesi, mahkûmu veya oyuncağı olmamalıdır kişiler ve aileler. Aile veya kişilerin elinde, gereğinde devlete karşı kendi çaplarında da olsa direnip boykot yapabilecekleri bir ekonomik güç bulunabilmelidir. Komünizm bu gücü yok etmekte, âdeta devletin veya onu arkadan veya açıktan yöneten partinin yanılmazlığı ilkesini koymaktadır temele. Bu bir aldanış veya aldatıştır. Giderek, kişi, devlet veya partinin elinde köle - işçi haline gelir. Devlet kapitalizmi, komünizmde de, faşizmde de, kişiyi bir istatistik öğesi gibi alır. Kapitalizmde de tekel halindeki büyük kuruluşlar, öbür sistemlerde devletin devletin yaptığını insana reva görürler. Bütün bu sistemlerde insan, sonuç olarak köleleşir. Partinin, devletin veya tröstün kölesi, ne fark eder? Bu aşırılar, bir noktada hep birleşirler. Ve yurdun ekonomik imkânları bir takım fertlerin öbürlerini baskı altında tutması için tek yanlı kullanılamaz, âlet edilemez.
Sayfa 43 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
İlkel insan metafiziği, eski, arkaik medeniyetlerden gelme unsurlar dışında, tabiatın sembolizasyonundan ibarettir. Kollektif ve anonim bir mirastır bu metafizik, kişiye. Kişinin onu kazanması, ona katılması özgürlüğü söz konusu değildir. Onu özgür iradesiyle kabul etmesi söz konusu değildir. Bir seçenek yoktur. Bilinç rol oynamaz. Bu metafizik kişide asla şahsîleşemez. Batı insanı ise sürekli olarak metafizikten arındırılmaya çalışılmıştır. Git git, bir şart insanı doğmaktadır Batıda. Bu insan, kavanozdaki balığın denizi düşünememesi gibi, sonsuzu, fizikötesini ruh idrâkine sunamamaktadır. İslâm insanı ise, her insan gibi belli bir metafiziği kabul etmeye yetenekli olarak gelmiş, ancak bu yeteneği ne ilkel insan gibi doğanın sembolizasyonundan doğma âdeta tabiîleşmiş anonim metafiziğe uygulamakla, ne de batı insanı gibi gittikçe yüzeyde kalmaya doğru giden, derinliğini yitiren, sosyal şartlara indirgenen, yani yiten bir metafizik cilâsı veya görüntüsüyle donanmayı deneyip durmakla yetinecektir. O, bilinçli bir şekilde, kendi metafiziğini kazanacaktır.
Sayfa 35 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
İslâmın dirilişi, onun için üç dallıdır. - İçimizde derinleşme - Genişliğine topluma dalbudak salma - Tarih içinde boylamasına uzama
Sayfa 31 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Sadece psikolojik müslümanlık, sadece sosyolojik müslümanlık veya sadece tarih içi müslümanlık yetmez.
Sayfa 29 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Geçmişteki büyük islâm yaşantısına hayran olmakla yetinmemeli. O yaşantıyı bugün de gerçekleştirmeyi bir görev bilmeli.
Sayfa 29 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Reklam
ayşenur
@tsundoku333·Bir kitabı okumaya başladı
Küçük Ağa
Küçük AğaTarık Buğra
8.3/10 · 9,9bin okunma
Ne doğunun mutlak ve mistik itaat prensibi, ne Batının sürekli muhalefet ve başkaldırı ruhu.
Sayfa 50 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Devlet hayatında samimi eleştiri şarttır. Eleştirisiz devlet, kısa zamanda çöker.
Sayfa 48 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Benim âmentüm, neslimin âmentüsü. - Gözü bağlamak değil, bütün yönlere gözü dört açmaktır bu âmentüyü, bu âmentünün getirdiklerini yükleniş. - Bu âmentünün, getirdikleri gibi götürdükleri vardır. Getirdiği emr-i bil mârufun izinde, götürdüğü nehy-i anil münkerin açılımı. - Tarihin bireyci ve kollektif yorumlu materyalist diyalektikle açıklanışının karşısında yeni bir diyalektiktir bu âmentü. Tanrı sözünden alan bir diyalektik. - Ferdîleşmeye itilmiş âmentünün tekrar topluma doğru yola çıkışıdır. Kişi kaygısıyla toplum kaygısının özdeşleşmesi çabasıdır. Metafizik kaygıyla reel kaygıların birbirine kopmaz bir şekilde bağlı olduğunu bu yeni âmentü çıkışından anlayacaktır yeni insan. - Dünya kavgasına, dünya için ve dünya adına değil, Allah için katılma.
Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Bu anlamda islâmın, Orta Yol olduğunu bilirim. Aşırılığın iki cinsi olan ifrat ve tefritten mümkün olduğu kadar kaçınma ihtiyacını ve şuurunu boyuna aşılamaya çalışmak gereğinin hayati önemini unutmam. Doğuyla Batıyı değerlendirirken de aynı ruh hakim olacaktır bana. Kendimi mutlaka doğulu, ya da şimdi birçoklarının gereksiz olarak yaptığı gibi batılı saymam. Bunların çok genel kavramlar ve mizaç çizgileri olduğu inancı ile değerlendirmeğe çalışırım onları.
Sayfa 23 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
40 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.