nur

@nur_177
Spoi içerir
9/10
·74 syf.··
2024 8. kitabı
·
18 saatte okudu
·
Okunma: 08 Mart 2024 13:18
- Kitapta beni en çok üzen şey; Gregor, başına bu felaket gelmemiş olsaydı eğer, her ne olursa olsun kız kardeşini konservatuara gönderme konusunda kesin kararlı olduğunu düşünürken, kız kardeşi Grete'nin "Ondan kurtulmaya çalışmamız lazım" demesiydi. Gregor'un kendini anlatamaması ve ailesinin de Gregor'un kendilerini anlamadığını sanması beni üzen başka bir şeydi. Gregor bir böceğe dönüşmeden önce hantal olan ve tüm sorumluluğu Gregor'un üzerine yıkan babası, ancak Gregor böceğe dönüştükten sonra bir iş bulup, hantal halinden kurtulması bence çok büyük bir haksızlıktı. Gregor bunca yıl çalışıp ailesine bakmışken, böceğe dönüşüp işe yaramaz hâle geldiğini düşündüklerinde ailesinin onu sadece yük olarak görmeleri, o öldüğünde ise rahat bir nefes almaları da beni çok üzen başka bir şeydi. Kısacası, bu kitap beni çok üzdü ve kırdı. En azından ölmeden önce Gregor'un kendini ifade edebilmesini isterdim. Keşke son zamanlarında sırtında yara açan o elma ile birlikte yaşamak zorunda kalmasaydın Gregor.
İnceleme
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268,1bin okunma
·
15 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.