Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Elmalılı merhum, Rahmân Sûresi’ndeki “mizan” kelimesini şu şekilde tefsir etmiştir: Evvela mizan, ref’i Sema münasebetiyle zahir olan ma’na, bütün eşya arasındaki müvazene-i umumiyye kanunudur ki: (pesenteur) yahut (gravitation) denilen cazibe-i umumiyye veya siklet kanunu, bunun en zahir tecellisidir. Ma’lumumuz olan terazi ve kantar, çeki gibi tartı mikyası olan bütün mîzanların esası da budur. Eskiler bunun yalnız arzda cari olduğunu zannediyorlar idiyse de ulvî ve süflî bütün ecsam ve ecramda carî bir kanuni umumi olduğu ve ilmi hey’et bakımından ehemmiyyeti mahsusası bulunduğu anlaşılmıştır. Bununla beraber muvazenei umumiyye kanunu yalnız mihanikî ve fizikî olan cazibe kanununa hasredilmeyib, kimyevî ve ruhi münasebetlere dahi şamil olmak üzere adalet kanunu namiyle daha şumullü olarak tefsir edildiği takdirde faydası daha geniş olacağı derkârdır.
·
26 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.