Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

İftar zamanında tıka-basa helâlden yememektir. Helâldan tıka-basa doldurulan karın, Allah nezdinde en buğz dolu kaptır. Oruçlu bir kimse, gündüzleyin yemediklerini tedarik edip iftar zamanında tıka-basa yerse acaba Allah’ın düşmanı olan nefis ve şeytanı nasıl kahredebilir ve şehvetini nasıl kırabilir? Bazen de kişi, oruçlu olmadığı takdirde yiyeceklerinin birkaç mislini te’min ederek iftarda yer. Hatta öyle âdet olmuştur ki yemeklerin en nefisleri ramazan ayı için tedârik edilir ve o ayda, birkaç ayda yenilmeyecek kadar çeşitli yemekler yenir. Hâlbuki oruçtan gaye, mideyi aç bırakmak, heva hevasatı kırmak ve böylece nefsi, takvaya alıştırmaktır. Bu, orucun başta gelen hedefidir. Fakat mide sabahtan akşama kadar aç bırakılır, tam akşam zamanı yemeğe karşı şehvetle isteği kabardığında, ona lezzetli yemekleri yedirip doyurursa, onun iştahı daha da fazlalaşır ve kuvveti daha da gelişir. O zaman öyle şehvetler baş gösterir ki şayet nefis eski âdetlerinde bırakılıp oruç vesilesiyle bu kadar çeşitli yemeklerle beslenmeseydi, daha sakin olurdu. Binâenaleyh orucun ruhu ve özü, şeytanın elinde serlere sevk etmek için vesile olan nefsin kuvvetlerini kırmaktır. Bu ise, ancak iftar zamanında az yemekle hasıl olabilir. Yani eğer oruçlu olmasaydı, akşamleyin ne yiyecekse oruçlu olduğu takdirde ancak onunla iktifa etmelidir. Eğer bütün gün yiyeceklerini toplayarak hepsini üst üste iftar zamanında yerse, o zaman orucundan herhangi bir fayda temin edemez.
13 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.