Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Bir manastır hücresinde bir soykırım ya da mülteci akını düzenlemek ya da Birmanyalı çocukları kö­leliğe zorlamak son derece güçtür. Bu dindar gençlerin peçenin altına girmelerinin nedeni, dünyadan nefret et­meleri ve tensel zevklerden vazgeçmeleri değildi, çünkü bunları yeteri kadar tanımıyorlardı bile. Vazgeçtikleri dünya, sevdikleri bir dünyaydı; anne ve babalarıyla kar­deşlerinin bulunduğu bir dünya, hırsın ve kötülüğün dünyası değildi. Onları, bir altın madencisi kadar sert ve bir icra memuru kadar katı olan bu ruhsuz varoluşun içi­ne, yalnızca anlaşılması güç bir sevgi karmaşası sürükle­miş olabilirdi. Geceleri dua etmek için birkaç kere kalkar, kuşlar kadar az yer, kendilerine ait hiçbir malları olmaz ve yaşamlarının geri kalan günleri bu kapalı duvarlar ara­sında bir avuç tuhaf insanla geçirmek için yeterli bir sab­ra sahip olmak zorunda kalırlardı. Yaptıkları, Hizbul­lah'la birlikte bir süpürge dolabına kapanıp, canlarının okunmasına izin vermekti daha çok.
·
125 görüntüleme
Sedat Temel okurunun profil resmi
Bu durumda birçoğu, birer din şehidi ya da intihar et­miş insanlar olarak sayılabilirdi. Din şehidi, kendi iste­ğiyle değerli gördüğü bir yaşamdan vazgeçen kimsedir; fakat intihar edenlerin vazgeçtiği yaşam, artık değeri kal­mamış bir yaşamdır. intihar aynı zamanda özel bir olay­dır, fakat din şehitliği, kişinin ölümünü topluma malet­mesi, bu ölümü başkalarının eline vermesi ve böylece, Auden'ın deyişiyle, bu ölümün yaşamın bağırsaklarında biçimlenmesine izin vermesidir. Sevdiğiniz bir şeyden vazgeçmek aptalca olabilir, ama en azından varoşlara öz­gü bir davranış değildir. Bu kadınlar yaşamlarını bilerek ellerinin tersiyle ittiler; bu davranış, bir uzmanın hesap­lamalarını ya da bir iyilikseverin ateşliliğini değil, bir Da­daistin başkaldıran absürdlüğünü gerektiriyordu. Bu dünyanın güçlerini reddettiklerinde, varlıkları da bir sa­nat yapıtı gibi tüm anlamını yitirdi. 1950'li yılların kadın­ları olarak zaten fazla güç elde edemeyecekleri doğrudur,fakat dinsel yaşamları, bu güçsüzlüklerinden toplumsal bir boyut elde ediyor ve bu seçimlerini kolektif bir sembolr dönüştürüyordu.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.