Gaybın anahtarları O’nun katındadır…
ayetinin de teyidi ile , Allah cc tarafından bazı haberler kullarına bildirilebilir. Bu konuda icma vardır. Zaten anahtarı bulunması, açılabileceğine işarettir. Sadık rüyaların dahi bu vesilelerden olduğuna dair sahih hadisler sabittir.
Burada küfür ve memnu olan, gaybı bildiğini iddia etmektir. Mürşidlerin müridlerini günde yetmiş kez yokladığı haberi, gaybı bildiklerine değil, bilmediklerine delildir. Zira gaybı bilseler, müridlerine teveccüh etmek zorunda kalmazlardı. Her teveccüh ettiklerinde, Allah cc onlara bu halleri bildirmek zorunda da değildir. Takdir edilmişse , Allah cc da bu kesbe icabet etmişse bildirir. Buhari tarikiyle gelen Hz Ömer ra ın, Buhara’ya gönderdiği ordunun başında bulunan komutanı Sariye’ye ra seslenmesini misal verebiliriz. Belli ki Hz Ömer ra ona teveccüh etmiş, Allah cc ondan perdeyi kaldırmış, tuzağa düştüğünü müşahade etmiş, ona seslenerek dağa kaçmasını söylemiş, Medine’den Buhara’ya sesini Allah cc duyurtmuştur.
Yine Buhari tarikiyle gelen bir kutsi hadiste Allah cc:
Ben onu sevince gören gözü, işiten kulağı, tutan eli, yürüyen ayağı olurum. Benden bir şey isterse veririm, buyurmak suretiyle, Allah’ın cc tasarruf sahibi kullarının hasletlerine işaret edilmiştir.
Fakat bir kahin, bir arraf, kehanette bulunsa , doğru bile çıksa o kahin ve ona inananlar kafir olur. Zira kahin gaybı bildiğini iddia eden kimsedir ki bunun küfür olduğunu söylemiştik. Bu iddiayı tasdik dahi küfürdür. Peygamberler ve evliyanın böylesi bir iddiaları yoktur. Gaybı ancak Allah’ın cc bilebileceğini en iyi bilenler onlardır.