Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Müslüman devletinin başına getirilen Hz. Ebu Bekir'e "Halifetur-Rasûl" unvanı verildi", Devletin başına gelen kişiyi, peygamberin vekili olarak görmek önemli teolojik sorunlara yol açtı. Vekilini peygamberin tayin etmesi gerektiği tezinden hareketle, devletin başına Hz. Muhammed'in kimi tayin etmiş olabileceği yolunda teoriler geliştirildi. Tarih geriye doğru işletilerek, peygamberin bizzat kendi vekilini seçtiği yolunda görüşler doğdu, Bunun sonucu olarak da siyaset dinselleştirildi. İslam dininde yönetici belirlemesinden daha önemli bir iş olmadığı ileri sürülerek, yöneticiyi de tıpkı peygamber gibi Allahın seçtiği görüşü doğdu. Artık devletin başına geçecek kişiyi belirlemek siyasi bir ihtiyaç olmaktan çıkıp, dinsel bir zorunluluk oldu.*
Sayfa 200 - Kummi, kitabu'l-Makalat, 16.Şehristani, el-Milel, 1/278-324. Razi, Usulu'din, 141. Hasani, Ta'rifu'ş-Şia, 21. Tritton, İslam kelamı, 23.Kitabı okudu
·
22 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.