Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Zanaatçı/sanatçı statüsündeki ve imgesindeki ilerleme resim, hey- kel ve mimarlık sanatlarında daha da fazlaydı. Maalesef, popüler de- ğerlendirmeler bu ilerlemeyi fazlasıyla abartıyor ve Michelangelo gibi şahsiyetlere, bir nevi normal kulaklı Van Gogh muamelesi yaparak, kendilerini ifade etme aşkıyla yanıp tutuşan bir deha rolü biçiyorlar.
Sayfa 72
·
137 görüntüleme
Welat Boran okurunun profil resmi
Belki Vasari’nin artista sözcüğünü kullanmayışının bir nedeni bu sözcüğün normalde ya liberal sanat öğrencileri için ya da simyacılar için kullanılıyor olmasıydı. Yakınlarda Julia Conaway Bondanella ve Peter Bondanella’nın çevirileriyle çıkan Oxford baskısında en azın- dan terminolojik sorunlara dikkat çekiliyor (Vasari 1991b). Artifice’nin yanıltıcı çevirileri Marsilio Ficino’da da karşımıza çıkıyor (Tigerstedt 1968, 474, 487). Michelangelo meşhur sonesinde heykeltıraş için artista sözcüğünü kullanıyordu: “En iyi sanatçının bütün düşünceleri tek bir mermerin içindedir” (Non has l ’ottimo artista aicun concetti) (Summers 1981,206).
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.