Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Doğrusu O (Allah Teâlâ) cüz'iyyatı (tikellere ait olan şeyleri); onların (tikellerin) sonradan meydana gelmesiyle onun da (bilginin) sonradan meydana gelmesi şart olan sonradan mey- dana gelmiş bir bilgi ile bilmez. Çünkü sonradan meydana gel- miş bilgide olduğu gibi (Allah'ın bilgisi) onların (tikellerin bilgisinin) illetidir (nedeni), mâlûlü (sonucu) değildir. Bu ise kabul edilmesi gereken tenzîhin (Allah'ın diğer varlıklardan yüce olduğunu kabul etmenin) son noktasıdır. Çünkü burhan; Allah Teâlâ'nın şey'leri bilen olduğunu kabul etmek zorunda bırakmaktadır. Zîrâ şey'lerin O'ndan (Allah) sudûru (doğuşu) sâdece O'nun varolan olması veya şu sıfatla varolması cihetiyle değil, aynı zamanda bilen olması cihetiyledir. Allah Teâlâ'nın "Yaratmış olan bilmez mi hiç? O, Latîf ve Habîr olandır." (Mülk, 14) buyurduğu gibi.
Sayfa 153Kitabı okudu
·
38 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.