İnsanlar mutluluk ile özgürlük arasında seçim yapmak zorunda kaldığı için mutluluğu seçip özgürlüklerini diktatörlüklere vermiştir.
Eseri en iyi distopyalardan biri yapan kurgulanan dünya düzenidir.
Geçmişi ve geleceği eline almaya çalışan baskıcı,sanata,sevgiye kapalı
zorbalığa,karanlığa,aç gözlülüğe açık olan güçlerdir.
En üzülesi noktayı kısaca bir alıntı ile betimlemek gerekirse şunu diyebilirim.
"Bir millet uyuyorsa uyandırmak kolaydır ama uyumuyorda uyumuş gibi yapıyorsa nafile uyandıramazsınız." (indira gandhi)
Günümüz ülkelerinde patlayan bombalar vurulan insanlar savaş mağdurları anlatılan güçler sayesin de olurken sizde bu kitabı okuduğunuz da bir yandan kurgulanan dünyaya hayran kalıp bir yandan diken üstünde olduğunuzu iliklerinize kadar hissedeceksiniz.