Ah Nabokov Bey! Bu neydi şimdi?
8/10
·576 syf.··
Beğendi
·
2024 35. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 30 Mayıs 2024 19:31
Hem üslup olarak hem de içerik olarak epey zorlayıcı bir kitap. Kitabı okumaya niyetli birçok kişi konudan kaynaklı kitabı yarım bırakabilir. Konuyu aşanların bir kısmı da kitabın anlatım tarzından dolayı yarım bırakabilir. Neden konu açısından zorlayıcı bir kitap? Çünkü iki kardeşin ensest ilişkisine dayanan bir aşk romanı bu kitap. Ve bunu o kadar doğal bir şekilde anlatıyor ki insan kendini kitabın akışına bırakıp sadece yazarın o muhteşem şiirsel diline hayran kalıyor. Ben konu açısından çok şaşırmadım daha önce Lolita'yı okuduğum için. kitabın benim için en zorlayıcı kısmı akışta çok fazla fransızca kelime kullanılması oldu. Her seferinde ara verip sözlüğe bakmak bir noktada zor geldi. Yoksa kullanılan zaman akışı veya söz oyunları daha önceden aşina olduğum şeyler. Tabii ki bu da herkese kolay gelmeyebilir ya da herkesin hoşuna gitmeyebilir. Biraz Joyce biraz Proust seven herkes bence sever bu üslubu.
Edebiyat
Ada ya da ArzuVladimir Nabokov · İletişim Yayınevi · 2018102 okunma
·
257 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.