Martin Eden okurken araya sıkıştırdığım yarım saatte okuduğum güzel bir farkındalık yaratan aslında çocuk masalı diye atfedilen ama kendim açısından öyle düşünmediğim güzel bir eser. Nasıl küçük prens çocuk masalı değil ise bu da öyle bir kitap. Bir balığın bulunduğu ortamdan farklı bir dünya arayışı ve bu arayışı ne pahasına olursa olsun bedelleri ne olursa olsun gerçekleştirme isteğinin öyküsü. Martin Eden'ı da anımsatmadı da değil şimdi :) Kısmen kitap bir uyanışı çağrıştırması sebebiyle de birçok ülkede de zamanında yasaklanmış olan bir kitap ülkemizde dahil. Çok küçük çocuklar için değil ama ergenlik çağına girmiş, girmek üzere olan çocuklara mutlaka okutulması taraftarıyım. İyi okumalar dilerim.