Kozmos (İnanmayı değil bilmeyi tercih ederim)
9/10
·398 syf.··
Beğendi
·
2024 23. kitabı
Pulitzer Ödül’lü bilim insanı Carl Sagan'ın 1980 yılında yazdığı Kozmos - Evrenin ve Yaşamın Sırları kitabı bana göre evren, yaşam, bilim ve felsefe konularında yazılmış en iyi kitaptır. Bu kitabı okuduğunuzda uzay-zaman nedir, ışık nedir, yıldızlar ve gezegenler nasıl oluşmuştur, uzayın ve zamanın bükülmesi nedir, kara delik nedir, galaksiler nasıl oluşmuştur, elementler nasıl oluşmuştur nasıl birbirinden ayrılmıştır, kütle çekim nedir gibi bir çok konu hakkında bilgi sahibi olacaksınız. Belgesel olarak 13 bölüm halinde dünya televizyonlarında yayınlandıktan daha sonra kitap haline gelmiş ve kitap hali de 13 bölümden oluşmuştur. Kozmos, tüm zamanların en çok satan bilim kitaplarındandır. Belgeseli hazırlayan, sunan ve sonrasında kitabını yazan yine Carl Sagan'dır. Bu kitabı kendi türünde yazılmış en iyilerden olmasını şu sebeplere bağlıyorum: -Belgeseli hazırlayan, sunan ve daha sonra kitaplaştıran Carl Sagan'ın öncelikle büyük ve haklı kariyeridir. Gök bilimci ve astrobiyologdur. Bir çok bilimsel kitap, makale yazmıştır ayrıca sayısız ödül kazanmıştır. -Carl Sagan'ın kitaptan önce 13 bölüm halinde belgesel olarak dizi çekmesidir. Bilgili, güler yüzlü sempatik bir insan olması, ses tonunun güzel olması sebebiyle çektiği belgesel tüm dünyada tanınmasını sağlamıştır. -Yazmış olduğu kitaplar ne kadar derin olsa da sade bir dille yazmış olması ve güzel somut örnekler ile açıklamış olması konuyla hiç alakası olmayan insanların bile ilgisini çekebilmiştir. -Aradan 44 sene geçmesine ve bilim dünyasında bir çok gelişme olmasına rağmen kitabın hala güncelliğini koruyor olması Carl Sagan'ın başarısıdır. "DNA'mızdaki azot, dişlerimizdeki kalsiyum, kanımızdaki demir, elmalı turtamızdaki karbon, çöken yıldızların içlerinde yapıldı. Bizler, yıldızların malzemesinden yapıldık." Şu cümlesi bile çok merak uyandırıcı, insanı bilime yönlendirebiliyor. Kitapta bunun gibi çok fazla güzel ifadeler var. Bu yüzden Carl Sagan aklıma da de gönlüme taht kurmuş bilim insanıdır. Özellikle bilime meraklı çocuklara alınabilecek en güzel hediyelerden birisi bu kitap olacaktır. Bu kitabı çocuk yaşta okuyacak bir insanın ister istemez merak duygusu uyanacak ve muhtemelen ileride kendisine güzel bir yol belirleyecektir diye düşünüyorum. Bu kitabı beğenenlerin Brian Greene Richard Dawkins kitaplarını da beğeneceklerini tahmin ediyorum. Kitaba 8.7/10 puan veriyorum. Herkese merak dolu günler diliyorum. Lütfen okuyun, okutturun...
Kozmos - Evrenin ve Yaşamın SırlarıCarl Sagan · Altın Kitaplar · 20227,1bin okunma
·
220 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kaleminize yüreğinize sağlik hocam. Alıntılarınızdan kitabı merak etmiştim. Alemlerin Rabbi olan Allah ne büyük bir düzen kurmuş. Her şey muhteşem, yerli yerinde, insanın hizmetine sunulmuş. Bir ayet eklemek istiyorum. Rahmanın yaratışında bir uyumsuzluk göremezsin . Gözünü çevir de bir bak. Mülk süresi.
♛hakan♞kutlu♛
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim güzel yorumunuz için hocam🙏 Böyle değerli bilim insanlarının kitaplarını okudukça her şeyi tam ayarında yaratan Alemlerin Rabbi olan Allah'ın ilmini daha iyi anlıyoruz. Ancak biz insanoğlu bilimde ne kadar çok ilerlesek de hala evrenin belki de milyarda birini bile keşfetmiş değiliz. İnsanoğlunun dünya dışında gidebildiği tek gök cismi bize en yakın uydumuz olan Ay. Mars gezegenine uzay araçları gitti ama insanoğlu henüz gidemedi. Demek istediğim aslında kendi yıldızımız olan Güneş Sistemini bile henüz keşfetmiş değiliz tüm evren içinde bizim güneş sistemimiz nokta kadar bile sayılmaz. İnanıyorum ki binlerce yıl sonra insanoğlu diğer yıldızlara hatta evrene yayılacak o zaman belki de Kur'an da yazan Alemlerin Rabbi sözüyle ne kastedildiğini daha iyi anlayacağız.
Amin hocam inşallah.
İnsan sormadan edemiyor: Öyleyse gökbilim yani astronomi ve astroloji gerçekten de insan hayatını şekillendiriyor mu ? 🤔
♛hakan♞kutlu♛
Gönderi Sahibi
Geçmişten günümüze bir çok astrolog ortaya çıktığına göre astrolojinin doğru olma ihtimali mümkün olabilir, ateş olmayan yerden duman çıkmaz 😀
Ateş olmayan yerden çıkan öyle dumanlar gördüm ki... Kokuları tuhaftı. 😅
♛hakan♞kutlu♛
Gönderi Sahibi
Saliha Akyol 😅 astrologlarin nasıl analiz yaptıklarını bilmediğim için yaptiklari iş bana metafizik gibi geliyor. Onların baktıkları gök cisimlerine uzay-zamani büken enerji parçaları olarak görüyorum sadece 😀 en fazla bu şekilde bizleri etkiliyordur diye düşünüyorum
Güzel yorum için teşekkürler, listeye eklendi
♛hakan♞kutlu♛
Gönderi Sahibi
Rica ederim keyifli okumalar