9/10
·112 syf.··
Beğendi
·
2024 124. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2024 19:11
Bu sefer en sona yazacağım cümleyi en başa alıyorum...; "Sıfır Noktasındaki Kadın", hem edebi değeri hem de toplumsal mesajları ile okunması gereken bir eserdir ve kesinlikle zaman kaybı değildir.... Firdevs'in hikayesini, çoğu okur bir feminist manifesto olarak değerlendirilebilir. Kitap, patriyarkal toplumlarda kadınların karşılaştığı zorlukları ve bu zorluklara karşı verdikleri mücadeleyi benzer konuda yazılan eserlerden daha iyi anlatıyor.... Nawal El Saadawi'nin gerçek bir olaya dayanan anlatım, kitabı haddinden fazla etkileyici yapıyor demek asla abartı olmayacaktır. Saadawi'nin kendi mesleki deneyimlerinden beslenen anlatımı, Firdevs'in hikayesini daha inandırıcı ve çarpıcı hale getiriyor. Kitap, toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri, adalet sistemi ve toplumsal normlara dair güçlü eleştiriler içeriyor ve bu, kitabı sadece bireysel bir hikaye olmaktan çıkarıp geniş bir toplumsal yorum haline getiriyor... Kitap, Mısır hakkında ve Mısır toplumundaki kadınların yaşamlarına dair önemli bilgiler sunuyor. Bu demek oluyor ki farklı kültürlerden okuyucular için bu eser, farklı bir perspektif sunarak dünya görüşlerini genişletebilir.... Firdevs, zor bir çocukluk ve gençlik dönemi geçiren, sonunda fahişeliğe zorlanan bir kadındır. Roman, Firdevs'in hapishanede idam cezasını beklerken, bir kadın yazarla yaptığı röportaj üzerinden ilerler. Firdevs'in hikayesi, okuyucuyu derinden etkileyen bir samimiyet ve dürüstlükle anlatılır. Nawal El Saadawi, Firdevs'in yaşamını detaylandırırken, toplumsal cinsiyet eşitsizliği, aile içi şiddet, yoksulluk ve adaletsizlik gibi konulara da cesurca değinir. Firdevs'in içsel monologları, okuyucuya onun dünyasını ve yaşadığı acıları derinlemesine hissettirir. Ve Firdevs'in sonunda kendi değerini ve gücünü keşfetmesi, kitabın en umut verici ve ilham verici mesajlarından biridir. Bu yönüyle kitap, feminist literatürde önemli bir yer tutar ve kadın hakları konusundaki tartışmalara önemli katkılar sağlar. Kitap ile ilgili bazı eleştirilerim de var; Ancak, bu tür eleştiriler, kitabın farklı bakış açılarıyla değerlendirilmesine ve tartışılmasına katkıda bulunmak maksadıyla yapılmıştır. Kitabın mesajını ve edebi değerini tamamen reddettiğim anlamına gelmiyor yani... ●kitapta yer alan karakterlerin tek boyutlu olduğunu, özellikle erkek karakterlerin tamamen negatif bir şekilde tasvir edildiğini belirtmek istiyorum. Yani p * çin biri kadını üzmüş Ee ben o sırada evde televizyon izliyordum benim ne suçum var ki :))) Bu durum, kitabın mesajını daha az etkili hale getirebilir... Bu gibi toplumsal anlatımlarda daha dikkatli olmak gerekir ve hedefiniz karşı cins yerine daima sistem olmalıdır.... Kadın sorunu sistem içinde kadına nasıl bakıldığı ile alakalıdır.... ●Kitabın genel tonunun oldukça karamsar olması da eleştirilerim arasında.. Bu karamsarlık, insanları umutsuzluğa sürükleyebileceği gibi kadınların gücünü ve direncini yeterince vurgulamadığı anlamına geliyor.... kadınlar nefissel olarak ve her konuda aslında çok daha fazlası bence.... ●Kitabın didaktik bir tarzda yazılması edebi bir eser olmaktan ziyade, bir manifesto gibi görünmesine de yol açıyor.... Bu yaklaşım, beni şahsen hikayeye duygusal olarak bağlanma noktasında zorladı.... O kadar kusur kadı kızında da olur diyerek sonlandırıyorum söylemek istediklerimi... okuyun pişman etmez... selamlar saygılar....️
Edebiyat & Roman
Sıfır Noktasındaki KadınNevâl El-Seddavi · Metis Yayınları · 202526,4bin okunma
·
2 +1'leme
·
1.815 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ennnnnn sevdiklerimden☺️ inceleme yine ateş ediyor 🌻
cemo
Gönderi Sahibi
Elçin bu gönül zenginliği ile sağlıklı ve uzun yaşa emi ! :))) büyük insanlık ailesinin cömert insanlara ihtiyacı var :)
Şey gibi öl ama yaşa der gibi demeye çalışıyor yazar. Farklı bir anlatım tarzı😁
cemo
Gönderi Sahibi
♪Elif bir kitap daha vardı kamboç'ya geçiyordu... onda da tüylerim diken diken olmuştu yazar bizzat yaşadığı şeyleri yazmıştı
Abi her yerde karşıma çıkıyor. Alacağım okuyacağım diyorum fırsat olmuyor.🥺🥹
cemo
Gönderi Sahibi
♪Elif valla cok kalin o ya :)))
Üniversitedeyken okumuştum. Hatta ders saatim gelmişti, derse gitmeyip kitabı bitirmiştim. Öyle sarsıcı ve güzel bir kitap ki. 🌸🌻
cemo
Gönderi Sahibi
Hocam gercekten bir solukta okunacak türden bir kitap ve tek nefeste ve mola vermeden okudum... bu arada üniversite bittiğine göre girmediğiniz derste de başarısız olmamışsınız :))) ahaa bir ay çiçeği de sizden geldi.... 1 senelik cekirdek ihtiyacım karşılandı bence :) teşekkürler son zamlardan sonra çekirdekte yiyemez olduk :)))
İncelemenizden dolayı çok teşekkür ediyorum her bir satırını incelikle okudum çok güzel bir bakış açısı 🍀