9/10
·528 syf.··
2024 72. kitabı
“Alp Aslan’ın halatını, bir tek Jülide’nin neşteri keser.” “Ben dönene kadar beni özle!” “Vazifemiz.” Selam yıldızlarım! Bugün aşk serim Onsra’nın 3. Kitabı “Kâm” ile geldim. Neredeyse bir sene olmuş 2. Kitabı okuyalı ve nasıl özlemişim onları anlatamam! Hele o dengesizlikleriyle bir ilerleyen aşkları Kitabın başları biraz karışıktı. Sahne geçişleri o kadar aniydi ki bir an kimden okuduğumu şaşırdım. Bu da beni biraz yordu açıkçası. Fakat ikinci bölümün yarısından sonra kitap feci aktı. Jülide’ye elbette kızıyorum bunca zaman geçmesine neden olduğu ve kendisiyle beraber Alp Aslan’ı da kırdığı için. Yine de bu, ona hak vermediğim anlamına gelmiyor. Birçok yönden bakınca travmalarının nedenlerinin haklılık dolu olduğunu anlayabiliyorsunuz. Keza bu Alp Aslan için de geçerli. Onun, orada yaşadıklarının üzerine böyle bir durumun olması çok kötü bir durum aslında. Kimse kendi elleriyle, kendi isminin olduğu bir mezara bunu yapmaz. Yaptığı şey bana ağır geliyor ve her defasında okudukça içimi sıkıyorlar gibi hissediyorum. Jülide’yle böyle olacakları elbette belliydi fakat onca sözün de denmesi gerekiyordu bence. İnsan iç dökmeden rahata eremiyor. Onların da bu konuda birbirlerine taş fırlatmaları gerekiyordu. Bu biraz daha kaya oldu ama ikisi de bundan anlıyor, ne yapalım… Alp Aslan’ın cümlenin bitmesini bekleyemeyen bur sabırsız olduğunu hepimiz biliyoruz ama o sahnede bekleseydi ne olurdu demeden de edemiyorum. Olay bir anda çok büyüdü ve Jülide’ye hak vermeden edemedim. Ama bir yandan da Alp Aslan’a da hak veriyorum. Konunun girişini Jülide düzgün yapmazsa o da cümleyi bekleyemez normal olarak. Yine de birbirlerine olan bağlılıkları daha yoğun olması çok işime geldi diyebilirim. Tam o anda görev gelmesi de bunu etkilemiş olabilir gibi geliyor. Uzak kalmak onlara iyi mi geldi dersek şu an iyi gibi dursa da asıl bomba gelecek kitaba kaldı. Çünkü şu an ortada olan koca bir soru işaretli durum var ve ipin ucu şu an sadece Melih’te. İp alevleriyle mi gelecek yoksa dinginlikle gelip son mu bulacak merak ediyorum. Kitaptaki en yorucu şey geçişlerin çok hızlı oluşu olabilir. Bir an birkaç ay öncedeyken bir an tarihler değişiyor. Sadece bir sonraki paragrafa geçmekle hem de. Lakin bunun dışında yine aşık oldum kitaba. Aciliyetle 4. Kitap ihtiyacım var. Hele o sondan sonra kafama fırlatılsa sesim çıkmaz alır okurum direkt, o derece. Bakalım 4’te bizi neler bekleyecek? Askeri kurguyu, bağlılığı, dengesizliği, aşkı ve aksiyonu sevenler bu seriyle tanışmalı bence. Kitaplar kalın olabilir ama inanın bana hepsi bir oturuşta bitiyor. Bence bu seriye bir şans vermelisiniz Gökçen Koçan
Kitap Yorumu
Onsra 3 - KamGökçen Koçan · Dokuz Yayınları · 2024254 okunma
·
137 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.