Babamın ŞerefiMarcel Pagnol @ipekdadakci ile okuma kulübümüzün kitabı olan #babamınşerefi adlı kitabı okuyup , bitirdim. #marcelpagnol #otobiyografi niteliği olan eseri beni alıp çocukluğuma götürdü.Yazar , eseri çocukluğunun bir bölümünü anlatarak beni öylesine mutlu etti ki , her sayfayı büyük bir mutluluk ve heyecanla okudum.Hem bir çocuğun kaleme aldığı hikayeyi okuyormuşçasına , çocuğun dilinden anlatılması hem de tıpkı benim çocukluğumdaki gibi bir çok anı barındırması kitaba hayran kalmamı sağladı.Öğretmen bir baba ve terzi bir anne olan ailede en büyük erkek çocuk olan yazar hikayesini öyle güzel kurgulamış ki , kendi çocukluğuma geri döndüm.Okurken yüzümde tebessüm oluştu.Benim rahmetli dedem de bir avcıydı.Çocukluk anılarımın büyük kısmı dedemin av maceralarını dinleme ile geçti.O sıcacık aile hikayesini okuyunca çocukluğumdaki Alaçatı’yı ne kadar çok özlediğimi bir kez daha anımsadım.Keşke kızım da benim büyüdüğüm Alaçatı sokaklarında büyütebilmiş olsaydı.Keşke dünya benim çocukluğumdaki kadar masum kalsaydı.Bu kitap beni çocukluğumun o unutulmaz anılarına götürünce şu anki yaşamın ne kadar yapay olduğu bir kez daha görmeme sebep oldu.Hayatımızı kolaylaştıran internet / sosyal medya sizce de çocuklarımıza kötülüklerle dolu bir dünya getirmedi mi ?Film uyarlaması bulunan eseri tüm okuyuculara çok çok tavsiye ediyorum.