“Umut varsa başka bir yol da vardı kuşkusuz.” Bu alıntıyı yaptım ama kitap bitene kadar içimde kopan fırtınalar… Umut var ama senelerdir bir şeylerin değişmediğini görmek o kadar üzücü ki… “Neye hizmet ettiğini bir türlü anlayamadığım sistem bana ‘hayal et’ diye bol keseden öğütler veriyor ama sayesinde bütün hayallerim birer ‘hayalet’ vasfı kazanıyordu.” Gerçekten eğitim sistemini ayakta tutan bu özverili öğretmenler, diye geçirdim içimden. Öğretmeni itibarsızlaştıran söylemlere karşın böyle öğretmenlerin varlığı daim oldukça umut hep var olacak, inşallah. Haluk Levent ile ilgili olan bölüm gözümü fazlasıyla yaşartmış olsa da şaşırmadım. Ayrıca Sezer Öğretmen ile ilgili belgeseli de yine gözüm dola dola izledim. (Kitaptaki hikâyeyi de bildiğimden) Dünyayı başkalarının iyiliği için hiç yorulmadan çabalayan insanlar yönetse ne güzel olurdu. Okul açılmadan her eğitimci okusa mı acaba?.. “Her çocuğa ulaşmak için farklı yollar ve güzergâhlar gerekiyordu haliyle.” Kitapla kalın. Tebeşir TozuSezer Ortadağ