İkinci Dünya Savaşı
Puan vermedi·544 syf.··
2024 12. kitabı
İkinci dünya savaşı Müttefik Devletler ve Mihver Devletler arasında yaklaşık 6 yıl sürdü. Kitap o dönemde yani 1939-1945 yılları arasında geçiyor. Okurken elbette üzülüyor ve etkileniyorsunuz. Karakterler.. Onların yaşadıklarının derinliği.. Kimi yerde durup gözyaşlarımı silerek okumaya devam ettim. Ama ben bir başka konuya değinmek istiyorum. Savaşlar sadece liderler arasında değildir ve maalesef filler dövüşürken ezilen karıncalar oluyor. Yahudilerin ne kadar şerli ve açgözlü bir millet oldukları konusunda hemfikiriz diye umuyorum. Bugün iyice çığırından çıkmış ve 70 küsur yıldır devam eden Filistin işgali, hatta soykırımı bize Yahudilerin ne kadar kansız ve zalim olduklarını gösteriyor. Kitabı okurken yazarın yahudi yanlısı olduğunu tahmin etmek zor değil. Sayfa 118'den alıntı yapıyorum; " Terk edilmiş tuhafiye dükkanının vitrinine asılmış olan posterde, açgözlü ve kötü niyetli gibi görünen ve bir çanta ile para taşıyan kocaman,kanca burunlu bir adam,arkasından cesetler sürükleyerek kan izi bırakıyordu. Isabelle, Juif,yani Yahudi kelimesini görünce durdu. Yürümeye devam etmesi gerektiğini biliyordu. Sonuçta bu sadece bir propagandaydı. Düşmanın dünyadaki kötülükler ve süregelen savaş için zalim bir şekilde Yahudileri suçlama denemesiydi." Bu satırlar bile rahatsız hissetmeme yetti açıkçası. "Kime neyi anlatıyorsunuz?" demek istiyor insan. "Ne kadar zalim ve iğrenç olduğunuzu dünya alem biliyor sizce biz aptal mıyız? " demek istiyor. "Savaş" kadar korkunç ve ezici bir gerçek yok şu dünyada. "Ölmek" olsa sadece ah,ama ne yazık ki o noktaya kadar maruz kalınan psikolojik ve fiziksel eziyetler, işkenceler, tecavüzler.. İnsan insana neler yapabiliyor gerçekten akıl almaz! Türkiye o dönem İsmet İnönü liderliğinde ikinci dünya savaşına girmedi ama müttefik devletlerin yanında yer aldı. Kendi kendime soruyorum "yahudi mi haklıydı yoksa nazi mi?" diye. İki tarafta birbirinden beterdi bence. Tamamen kurgusal olsada bu kitaptaki karakterlerle elbette ki bağ kurdum. Ama şunu diyorum; ben savaşta masum, ağlayan,üşüyen,aç çocukların ve yüreğine taş basıp sadece çocukları için hayatta kalma savaşı veren annelerin tarafını tutuyorum. Hitler'in zulmü,holokost insanlık dışıydı evet ama Yahudiler, onların zihniyeti hiç bir zaman masum değildi bugünde değil ve asla masum olmayacak..
Hayata Dair
BülbülKristin Hannah · Pegasus Yayınları · 20227,9bin okunma
·
56 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Çok güzel ve açıklayıcı bir anlatım olmuş elinize sağlık