Sırp-Hırvat-Sloven Krallığı, 1921'den itibaren tamamen Sırpların kontrolü altına girdi. Devleti merkezileştiren ve Sırp egemenliğini meşrulaştıran 1921 Anayasası, Hırvat ve Sloven Partiler ve Yugoslav Müslüman Örgütü'nün muhalefetine rağmen kabul edildi. Bu gelişmenin ardından devletin kurucu halkları olan Hırvat ve Slovenler de, bu statüden yoksun Karadağlı, Makedon ve Müslümanlar gibi, Sırp baskısına maruz kaldılar.