İnsan olmak
Puan vermedi·184 syf.··
2024 30. kitabı
“İnsan Olmak” kitabı ile uzun zamandır tatlı tesadüflerle karşılaşıyorduk. Bu tatlı tesadüflerin artık bir mesaj olduğunu düşündüm ve hemen başlayıp bitiriverdim. Kitabın ilk bölümünde oldukça sıkıldığımı itiraf etmeliyim. Neyseki ilk bölümden sonra bambaşka bir yolculuğa çıktık. İnsan, var olduğu günden bu yana içinde bulunduğu dünyayı sürekli tanımaya çalışmış, günün sonunda en çok kendi varlığına yabancılaşmıştır. İnsanın içinde iyi ve kötü duygusu her zaman var olmuştur. Nasıl bir ortamda yetiştiğimiz, yetişkinlik döneminde kendimizi hangi duygular ile gerçekleştireceğimiz konusunda büyük öneme sahiptir. Ancak bu durum, yetiştiğimiz ortamın bütün hayatımızın yazgısını belirleyeceği anlamına gelmiyor. Günün sonunda; kendini gerçekleştirme, yolda olduğunu, yolcu olduğunu unutmadan yolunu güzelleştirmek yine insanın kendi sorumluluğuna kalıyor. Yazarın da dediği gibi; “Bir çok insan belirli bir olay gerçekleşirse mutlu olacağı yanılgısındadır. Mutluluğun kendilerini bulmasını bekler ve mutluluğa bir şeyler yaşanarak ulaşılabileceğini göremezler.” Bu beklentisinin sebebi çoğu zaman bilinmeyene hareket etmenin insanda yarattığı korkudur. Oysa zaten mutsuzsak bilinmeyene doğru hareket etmekle kaybedecek neyimiz olabilir? 1000Kitap İnsan Olmak
1000Kitap
İnsan OlmakEngin Geçtan · Metis Yayınları · 202533,5bin okunma
·
47 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.