9/10
·520 syf.··
2022 2. kitabı
Martin Eden, güçlü kuvvetli, sağlam yapılı, yakışıklı fakir bir denizcidir. Salim ve bilgisiz bir kafayla gemilerde tayfalık yaparken hayatından memnundur. Bir gün, Arthur adındaki soylu ve zengin bir delikanlıyı boğulmaktan kurtarır. Arthur, hayatını borçlu oldugu bu kaba saba, saf delikanlıya minnettar kalır ve onu ailesiyle tanıştırmak üzere evine getirir. Evin zengin dekoru karşısında şaşıran Martin, Arthur'un zarif ve güzel kızkardeşi Ruth'a hayran kalır. Ezildiğini, küçüldüğünü hisseder, konuşmasını ve davranışlarını şaşırır. Birdenbire yıldırım aşkına çarpıldığını hisseder. Eğitim ve görgüden yoksun Martin için Ruth, kültürlü, kibar, erişilmez bir sevgilidir. Genç adam bu ümitsiz aşk sayesinde eksik taraflarını görür. Ümidini kaybetmez, kendini eğitmeye, bilgi ve görgü yönünden Ruth'un seviyesine çıkmaya karar verir, Öte yandan Ruth da bu yakışıklı gemiciden hoşlanmış, onun güçlü ve sıhhatli görünüşüne hayran kalmıştır. Arthur ve Ruth Martin'i sık sık davet ederler, Martin, onlarla aralarındaki mesafeyi her seferinde biraz daha acıyla hisseder, Kendisini okumaya verir. Olağanüstü bir çalışma neticesinde bilgi yönünden onlarla aynı seviyeye gelir. Denizciliği bırakır. Artık kendisine başka bir yol seçmektedir. Yazıya ve edebiyata karşı kaabiliyeti olduğunu anlayınca yazar olmaya karar verir. Bu arada Ruth'un teşviklerinın ve sicak davranışlarından cesaret ve güç alır. Büyük bir hamle ve başarı azmiyle edebiyat denemelerine girişir. Basılmak üzere gönderdiği yazılar, dergiler tarafından geri gönderildikçe çalışma gücü azalacağına bir kat daha artar. En büyük emeli Ruth'un takdirini ve sevgisini kazanmaktır. Bu arada Ruth da Martin'i sever; nişanlanırlar. Ancak Ruth Martin i hep kendinden sınıf olarak aşağıda ve basit görür. Kitabın kalanını anlatarak heves kırmak istemiyorum o sebeple herkese iyi okumalar dilerim..
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,1bin okunma
·
3.348 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Harika bir inceleme okudum; bir an kitabı yaşadım.. Emeğinize, yüreğinize sağlık 🕊️🌻✌️
Özge
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim 🙏🏻
Çok merak ediyordum mutlaka alıp okuyacaktim ama öyle güzel anlatmissiniz ki okurken insan kendini martin in yerine koyuyor yaşıyor kesinlikle...okumamıza gerek kalmadı galiba 😁
Özge
Gönderi Sahibi
Oğuzhan Alper Şenel Şuan kitap yanımda yok bakamıyorum maalesef
Emeğine sağlık çok güzel olmuş ama neden bana hatırlattın 🥹 🌸
Özge
Gönderi Sahibi
🥰🥰
Hocam daha ne anlatacaksın kitap bitti :)
Özge
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim 🙏🏻