Sen, yüreğin kadar büyüksün, unutma!
Puan vermedi·103 syf.··
2025 1. kitabı
·
35 saatte okudu
·
Okunma: 04 Ocak 2025 09:22
Yangın Yılları, Bir zamanların yasaklı, Kitaplıklardan toplantılan, Yakılan, yıkılan, şairi hükmedilen kitabı. Bir öğretmenin kaleminden üstelik, Ve ön sözüne bir not düşmüş 1993 yılında: "Yangın yılları hâlâ sürüyor." "Öyle yorgunsun ki gözlerinde bir avuç cam kırığı dizlerinde yüzyılların zincirleri var sanki." Yazmayı seviyor musunuz? Ne için yazıyorsunuz peki? Lise yıllarında edebiyat derslerimizin en uzun soluklu tartışması, "sanat sanat için mi yoksa toplum için mi?" Kulağa hoş gelmek için mi yazılır yoksa işiten kulaklarda değişimlere neden olmak için mi? Şiir bir amaç mıdır yoksa bir amaca ulaşmak için kullanılan bir araç mı? Ne çok soru var değil mi ve belki de şair sayısı kadar cevabı var soruların... Sanki Nesimi'ydik derimizi yüzüyorlardı ama biz hep aynı coşkuyla yineliyorduk sevdamızı "yaşasın halklar kahrolsun faşizm!" Nesimi'yi bilir misiniz? Şairliğini fikirlerini yaymak için kullanan, inandığı şeyleri savunan ve bu yüzden ölüme mahkûm edilen şair, halkın önünde "derisi yüzülerek" öldürülmüştür: Düşünmeyin, sonunuz böyle olur dercesine. Ahmet Telli de şiirlerinde düşüncelerini, ideolojisini yaymaya çalışır. "Hayata kulak ver dinle toprağın sesini nasıl da anlatır gürül gürül pir sultan'ı, bedrettin'i, dadal'ı ve köroğlu'nu." "Kara tahtaları Yeşile çevirdiler de Yeşil umutlarını Karaladılar çocukların." Şimdi beyaza çevrildi o tahtalar, umutları kara bağlamaz umarım. "İnsan yorulur bazen insan olmaktan," diyordu bir kitabında. Nerede yorulur bir insan? Ahmet Erhan der ki: "Nerede yorulur bir insan? Dünyada olup biten en olağandışı şeyler karşısında bile şaşıp kalma ye­teneğini yitirdiğinde mi?" Yoruluyor insan 2000'li yıllarda yaşamaktan, insan olmaktan, "gereklilik kipinde yaşamaktan". Yorula yorula yaşıyor insan, çünkü, "İntihar, ihanetin öbür adıdır." Çünkü devam edecek insanın mücadelesi: "Yine de kalmış olabilir Küçücük bir mavilik gökyüzünde, Bir sevda kırıntısı, Avuç içi kadar bir umut." Kalmış olmalı, çünkü intihar ihanetin öbür adı. Yaşayabilmeli insan. Ne der Nazım Hikmet Ran, "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine."
Şiir
Yangın YıllarıAhmet Telli · Everest Yayınları · 2024957 okunma
··
2.109 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
640. incelemem olmuş, daha çok okura ulaşması adına paylaşarak destek olabilirsiniz.
“Kalıvermiş ellerinde en sağlam bildiğin dal Bu nasıl bozgun bu nasıl yıkılmak böyle Çiğnenmiş bir gül gibi eğik ve solgun şimdi yüreğin…“ bu kitapta kalbimi bu sayfaya bırakmıştım. Paylaşmak istedim. Seninle aynı şiirleri aynı duyguyla okumayı çok seviyorum. Yine duygulanışımız aynı. Sevdiğim diğer şairlere de rastladığım harika bir incelemeni daha okudum. Emeğine fikrine sağlık Mikail. ☺️
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
Anlamlı katkın için teşekkür ediyorum Piraye...
İncelemelerinizi zaten çok beğeniyordum Mikail hocam kaleminize sağlık,bu incelemeniz de çok güzel olmuş.Okuma listeme bu kitabı da ekliyorum.Yıllar önce şair Nesimi’nin hikayesini duyduğumda çok şaşırmış ve biraz kendisini ve hayatını araştırmıştım; çok hüzünlü,etkileyici idi.Burada da değinmeniz bana Nesimi’yi hatırlattı tekrar.☺️
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
İnsan daha güzel bir hayat yaşasaydı keşke diyor ama en azından inandığı şeyler uğruna ölmüş. 😊