7/10
·335 syf.··
Beğendi
·
2025 3. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 04 Şubat 2025 22:33
Bir üst insan çizeyim şu dünyaya.Insanlar asıl insan görsün.Ne de olsa tanrıyı da öldürdük kendi aramızda.Ama bu üst insan çok farklı olmalı.Farkli derken her haliyle.Bir kere ben yukarılara çıkıcam, çıktıkça aşağı bakıcam.Mutluluk mu ?Asla.Zaten mutluluk demek kadın demek .Kadın olmaz ,kadın olmaaaaz.Üst insan mutlu mu olurmuş.Aci çeksin bir güzel.Kivrandikça derisi soyulsun ,bedeni hiçe saysin onu.Ah şu erdemlilere ne demeli peki.Nesiniz siz birer moruk falan mı?Dostum bırakın bu işleri.Komşuna iyilik ederek kötü olamazsın.Sen beni dinle düşmanını sev. Bilgeler nerdeler .Ah o onlar yok mu, onlarda bir amaç uğruna yaşarlar,bilmez miyim hiç.Neyse nerede kalmıştık. Hah üstinsan.Bu hayatta tek bir hakikat varsa (hakikat diye bir şey yok bu arada,sokratese lanet olsun) o da üstinsan.Tanri da neymiş.Tanri olacaksa o ben olmalıyım. Ne anladık şimdi?Ne diyor bu Zerdüşt? Nietzsche'nin tanrısiz dünyaya gönderilen peygamberi Zerdüşt Çelişkili ,eksik ve şeytani kitabı. Keyifli okumalar(pek de keyifleneceğinizi sanmıyorum:).)
Felsefe
Böyle Söyledi ZerdüştFriedrich Nietzsche · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202447,7bin okunma
·
195 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.