Puan vermedi·400 syf.··
Beğendi
·
2025 6. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 13 Şubat 2025 12:35
Gerçekten boğazım düğüm düğüm. Hikayenin çok dokunaklı olduğunu okumadan önce öğrenmiştim lakin okuduktan sonra söylenenlerin ne kadar az olduğunu, kalplere dokunan hikayenin beni kalpten etkilediğini söylemeden geçemeyeceğim. Orhan Kemal'den okuduğum ilk hikaye, bundan sonraki kitaplarının da yolunu açtı diyebilirim. Dili, yazılış biçimi tamamen yazıldığı döneme ait ve insanı içine çekerek o yıllara götürüp nefes almasını sağlıyor. Kitabı okumadan önce arkasında şöyle bir yazı vardı; "Toplumsal alanda bireyin tüm hallerini ustalıkla ele alan Orhan Kemal, yalnızca sokaklarda ekmek kavgası veren insanları değil, evlerin içinde sürüp giden çekişmeleri de en iyi anlatan yazarlardan biridir." Bu yazı gerçekten romanın özeti gibi olmuş. Aile içi çekişmeleri, insan ilişkileri, o zamanın dönemini, düşünme tarzını anlamak ve özümsemek kitabı okurken mümkün oluyor. Çok beğenerek okuduğum bu kitap, can-ı gönülden tavsiyedir♡
Edebiyat
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
·
38 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.