Daha önceden bitirmiş olduğum “Öteki Dostoyevski” isimli otobiyografik romanda Belinski’nin “Ev sahibesi” isimli roman için yapmış olduğu şu eleştiriyi, “Dostoyevski Ev Sahibesi Kadın adlı romanında budalalıklarının doruk noktasına çıkıyor! Her yazdığı romanla biraz daha aşağılara iniyor! Dostoyevski’nim dehası konusunda aldandık..” buraya not düşmek isterim.. Belinski, Dostoyevski’nin dehası hakkında yanılmamıştı oysa.. Sadece o deha ve yeteneğin ortaya çıkabilmesi için Dostoyevski’nin “acılarla pişmesi ve gelişmesi” gerekiyordu. Nitekim bu romandan sonra yazacağı diğer romanları edebiyat tarihine damgasını vurmuştur. Ev Sahibesi, Dostoyevski’nin ilk ve tek kötü romanıdır. Ama hangimiz mesleğimize başladığımızda dört dörtlüktük ki? Ev SahibesiÖteki DostoyevskiFyodor Dostoyevski